کارشناس مسائل غرب آسیا درباره آخرین تحولات منطقه و غزه صحبت کرد.

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین تحولات غزه اظهار کرد: ضرباتی که حزب الله به رژیم صهیونیستی وارد کرد، کاملا نظامی و امنیتی است، البته تهدیدی که سید حسن نصرالله داشت آن بود که من بعد اگر صهیونیست‌ها بخواهند به منازل و مناطق مسکونی و زیر ساخت‌ها حمله کنند، متقابلا منزل را با منزل و زیرساخت را با زیر ساخت پاسخ خواهند داد.

وی ادامه داد: نکته دوم آن است که چرا اسرائیل به ترور فرماندهان میدانی روی آورده؟ تصور می‌شود که با این کار معادله بازدارندگی را به نفع خود تغییر دهد و اختلال در نظم و آرایش نظامی ایجاد کند و اولویت‌های جنگ را تغییر دهد.

سید افقهی افزود: در حالی که فرماندهان بزرگی مانند ابونعمه و ابوطالب که فرماندهان عالی رتبه بودند و همچنین آقای جباره ترور شدند هنوز جنگ ادامه دارد و اتفاقا پس از شهادت این بزرگواران پاسخ‌ها برای صهیونیست‌ها جدی‌تر می‌شود. این نشان می‌دهد که دچار سرگردانی شده اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: در داخل کابینه شان خودشان عنوان می‌کنند که این ترور‌ها به درد نمی‌خورد و باید شمال فلسطین آرام شود تا شهرک نشینان برگردند چرا که اکنون اقتصاد و شرایط داخلی صهیونیست‌ها خوب نیست و این موضوعات اثرات مخربی خواهد داشت.

وی درباره ادامه کشتار و سکوت مجامع بین المللی گفت: مجامع بین المللی قابل تعریف بوده و می‌دانیم چه کسانی هستند. در شورای امنیت هر تصمیمی که بخواهد بر علیه صهیونیست‌ها گرفته شود آمریکا و انگلیس و فرانسه وتو می‌کنند.  

او ادامه داد: رئیس کنگره مجلس نمایندگان گفته اگر نتانیاهو و بعضی از شخصیت‌های نطامی اسرائیلی را احضار کنید ما شما‌ را تحریم می‌کنیم. سازمان‌های حقوق بشر بیانیه می‌دهند و شعار می‌دهند، اما اسرائیل با خیال راحت کشتار می‌کند چرا که می‌داند کسی اکنون نمی تواند کاری علیه آن‌ها انجام دهد.

مسائل غرب آسیا اظهار کرد: در این موضوع تنها آمریکا می‌تواند کمک کند که جنگ متوقف شود آنها هم در آستانه انتخابات نمی‌خواهند جامعه صهیونیست‌ها و لابی سنگینی که دارد را خشمگین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
چه پرسش و بحث چرتی. خوب فلسطینیها هم اگر می توانند همین کار رو بکنند که خیلی اثرگذار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
چون تروریست و متجاوز هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
اینکار آنها ابزار هایی لازم دارد که دارند و دست به ترور می زنند اولینش جاسوس است که معلوم نیست چگونه تا حالا نتوانستن اینها را در بین خودشان شناسایی و نابودشان کنند و یا به طرقی دورشان بزنند که رصد نشوند ولی که تا حالا مثل آب خوردن خیلی از افراد مهم را در خیلی از کشور ها به شهادت رسانند ، با اینکارهاشان ... !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
لامصب چطور فرماندهان و افراد مهم را در کوچه و پس کوچه ها و خیابانهای تنگ و باریک و شلوغی ها شناسایی می کند و به راحتی با پهپاد آنها را ترور و به شهادت می رساند یعنی یکی دوتا سه تا و چند تا واقعا" نمی توانند پی ببرند که توسط چه کسی و یا چه مکانیسمی آنها را تقیب و رصد می کنند و صهیونیست ها به اهدافشان ترور میرسند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
اسرائیل میخواد افراد کاری و زبده را حذف کند و راحت تر عملیات ونقشه نسل‌کشی را پیش ببرد همین را چندین ساله که در ایران دنبال می کنه چقدر دانشمند هسته‌ای ونخبه که نقش کلیدی در اجرای برنامه هارا داشتند شهید کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
خدا لعنت اسرائیل جنایتکار و غاصب را خدا انشالله نابودیش را خیلی خیلی نزدیک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
-کلمه ترور فکر نکنم موقع جنگ درست باشه.(به شهادت رسوندن یا کشتن بیشتر مناسبه)
آخرین اخبار