استاندار تهران با اشاره به اینکه ورزشکاران می‌توانند به عنوان ناجیان اجتماعی نقش آفرینی کنند، گفت: ورزشکاران سفیران ایران اسلامی در المپیک هستند.

 علیرضا فخاری در آئین بدرقه ورزشکاران المپیکی استان تهران با بیان اینکه جامعه ورزش، خاصه قهرمانان، پهلوانان، ورزشکاران و نام آوران رشته‌های مختلف ناخواسته از یک جایگاه مرجعیت اجتماعی برخوردار هستند، اظهار کرد: این مرجعیت محل رجوع برای دیگران می‌شود و به تعبیری افراد جامعه، الگو‌های رفتاری را از ورزشکاران دریافت می‌کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه حب ورزشکاران در دل جامعه وجود دارد، گفت: اگر ورزشکاری به نقطه‌ای می‌رسد که مورد توجه اجتماع قرار می‌گیرد، باید قدرشناس او باشیم.

فخاری بیان کرد: یک ورزشکار می‌تواند به عنوان یک ناجی اجتماعی نقش آفرینی کند و این موقعیتی که خداوند برای او فراهم کرده است را از طریق زکات در عمل و فکر در احیای دیگران به کار بگیرد.

استاندار تهران خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: قرار گرفتن امروز شما در این موقعیت، نتیجه پشتکار و تلاش خود و حمایت مربیان و خانواده و کسانی است که به شما پشتیبانی مالی و روحی داده اند لذا باید قدر خود را در این موقعیت اجتماعی بدانید، تک تک کسانی که به عنوان ورزشکاران چه المپیکی باشند چه نباشند در دل مردم هستند و این افتخار بزرگی است که نصیب شما شده و خدا به شما این نعمت را ارزانی کرده که در این موقعیت باشید و می‌توانست این جایگاه و نعمت در اختیار افراد دیگر باشد.

وی بیان کرد: وقتی شما به عنوان نمونه انتخاب شده اید رعایت اخلاق و حدود و حق پدر و مادر و مردم جامعه موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشید، چرا که مرجعیت ورزشکاران قابل توجه بوده و توصیه این است که فراتر از یک ورزشکار ملی و قهرمان المپیک خود را ببنید، شما با همه ویژگی‌های موجود مثل تمدن، تاریخ، اخلاق و ادب سفیر کشور جمهوری اسلامی ایران هستید و بزرگترین ثروت شما خانواده است.

استاندار تهران گفت: شما ورزشکاران المپیکی ثروتمند‌ترین عنصری هستید که با پرچم کشور حاضر می‌شوید و ما هم به واسطه کار‌هایی که می‌توانیم زمینه این توفیقات را بیشتر فراهم می‌کنیم تا شما عزیزان بتوانید پرچم سه رنگ باشکوه ایران را برفراز آسمان المپیک به اهتزاز درآورید و دل ملت ایران را شاد کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار