مردی که متهم است در پی ارتباط پنهانی با زنی او را به قتل رسانده، در حالی پای میز محاکمه ایستاد که در بررسی‌ها مشخص شد وی چند سال قبل نیز همسرش را به قتل رسانده است.

 ۷ آذر سال ۱۳۹۸ دختر جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفت و مدعی شد که مادرش به طرز فجیعی به قتل رسیده است.

پس از آن مأموران به خانه وی در منطقه دماوند رفتند و بعد از ورود به خانه با جسد خونین زن ۴۸ ساله‌ای به نام مریم که گلوی او بریده شده بود، مواجه شدند.

دختر مقتول به مأموران گفت: من و خواهرم ازدواج کرده‌ایم و مادرم در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرد و ما هفته‌ای چندبار با او تماس می‌گرفتیم. دو روز قبل با مادرم تماس گرفتم که جواب نداد و فکر کردم شاید برای خرید بیرون رفته.

فردای آن روز هم تماس گرفتم ولی بازهم جواب نداد تا اینکه تلفن همراهش خاموش شد که نگرانش شدیم. من صبح روز دوم به خانه‌اش آمدم، اما در را باز نکرد. وقتی با کلید یدک وارد خانه شدم، جسد خونینش را در داخل حمام پیدا کردم و با پلیس تماس گرفتم.

در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که مریم از چند ماه قبل با مرد بنگاهداری به نام محمود رابطه پنهانی داشته است. با افشای این ماجرا محمود ۴۶ ساله بازداشت شد. اما در بازجویی‌ها منکر ارتباط پنهانی و دخالت در قتل شد.

از سوی دیگر مأموران با استعلام سوابق محمود دریافتند که او چند سال قبل نیز به خاطر اختلاف خانوادگی همسرش را کشته و جسدش را در رودخانه رها کرده بود. در ادامه نیز از آنجا که جسد همسرش هیچ گاه پیدا نشد، او توانسته بود رضایت اولیای دم را جلب کند و پس از چند سال آزاد شد.

با تجمیع اطلاعات و تحقیقات برای متهم کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. بعد از آن وکیل اولیای دم به جایگاه رفت و گفت: شواهد و قرائن و اظهارات دوستان نزدیک مریم نشان می‌دهد که متهم با مقتول رابطه پنهانی داشته است. اما مقتول پس از مدتی گفته که دیگر تمایلی به دیدن متهم ندارد و می‌خواسته ارتباطش را تمام کند که پس از آن محمود برای مقتول مزاحمت ایجاد کرده تا جایی که مریم قصد داشته از او شکایت کند.

از سوی دیگر طبق اظهارات همسایه‌ها آخرین باری که مقتول دیده شده بود ساعت ۱۱ شب دو روز پیش از کشف جسدش بوده است، آن هم در حالی که با محمود در پارکینگ خانه‌اش درگیر بوده‌اند. در ضمن متهم کلید یدکی خانه مقتول را هم داشته و به همین خاطر در گزارش اولیه پلیس هیچگونه آثار زور و تخریب قاتل برای ورود به خانه نوشته نشده است.

این وکیل در ادامه خاطرنشان کرد: یک روز پیش از کشف جسد مقتول یکی از دوستان مقتول با محمود تماس گرفته و پیگیر حال مریم بوده که متهم در پاسخ عنوان کرده که مریم در حمام خانه‌اش به قتل رسیده است. حال باید از متهم پرسید چطور پیش از کشف جسد از سوی پلیس در جریان ماجرای قتل قرار گرفته و می‌دانسته قربانی در حمام به قتل رسیده است. متهم چند سال قبل هم همسرش را بر سر سجاده نماز با استفاده از بالش خفه کرده و سپس جسد او را به رودخانه انداخته است. وی آثار جرم را از بین برده و هرگز اثری از جسد به دست نیامده تا اینکه خودش به قتل اعتراف کرده است. او در این زمینه تجربه دارد و به همین خاطر به دروغ قتل مریم را انکار کرده است؛ بنابراین از طرف اولیای دم برای متهم درخواست قصاص دارم.

سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: من در نزدیکی خانه مریم بنگاه معاملات ملکی دارم. تابستان سال ۱۳۹۸ مریم برای پیدا کردن خانه‌ای اجاره‌ای به بنگاهم آمد، اما خودش در یک سایت اینترنتی خانه‌ای را پیدا کرد و از من خواست تا برای دیدن خانه او را همراهی کنم. بعد از اینکه خانه را پسندید در بنگاهم خانه را برایش اجاره کردم. دیگر با او کاری نداشتم تا اینکه چند روز قبل به من گفت برای مراسم فوت یکی از بستگانش باید به شهرستان برود و دیگر او را ندیدم.

قاضی از او پرسید اگر با او کاری نداشتی، پیام‌ها و تماس‌هایتان چه بود؟

متهم جواب داد: بیشتر مواقع به هم پیامک می‌دادیم و حرف‌های معمولی می‌زدیم. ارتباط خاص و عاشقانه‌ای باهم نداشتیم.

قاضی از محمود پرسید: شما مقتول را به محل کارش می‌رساندی و عصر هم به دنبالش می‌رفتی. برای این مورد چه توضیحی داری؟

متهم گفت: مدتی قبل مریم به من گفت که من و همکارانم برای سرویس رفت و آمد دنبال راننده مطمئنی می‌گردیم که من، چون وضعیت کارم خوب نبود و مشکل مالی داشتم، پذیرفتم به عنوان راننده او و همکارانش را به محل کار ببرم و برگردانم.

قاضی گفت: شما که عنوان کردی رابطه خاصی نداشتی چطور چند روز پیش از قتل مریم با او به رستوران رفته بودی؟

متهم جواب داد: یک بار من را به رستوران دعوت کرد و من هم دعوتش را پذیرفتم، اما بعد از آن دیگر او را ندیدم و پس از چند روز هم پلیس به یکباره دستگیرم کرد.

قاضی پرسید: محتوای پیامک‌های ارسالی از طرف مقتول نشان می‌دهد که باهم اختلاف داشته اید. آیا قبول دارید؟

محمود گفت: اختلافی نداشتیم اگر اختلاف و مشکلی وجود داشت او با من تماس نمی‌گرفت.

قاضی گفت: تعدادی از همسایه‌ها شهادت داده‌اند که آخرین بار قربانی را با شما دیده‌اند.

متهم جواب داد: اظهارات شاهدان را قبول ندارم. چون یکی از آنها دوست مقتول است که به دروغ گفته قبل از کشف جسد من به او گفته‌ام که مریم در حمام به قتل رسیده در حالی که من موضوع قتل را چند روز بعد از کشف جسد به او گفتم. شاهد دیگر هم سر ملک با من اختلاف داشته است.

در این لحظه وکیل اولیای دم گفت: شواهد و مدارک و اظهارات متناقض متهم نشان می‌دهد مرتکب قتل شده است. او ۱۰ ماه در زندان بوده، اما چون به کرونا مبتلا شده بود با قرار وثیقه آزاد شده است. اما حالا تقاضا دارم قرار بازداشت وی دوباره صادر شود.

در پایان جلسه و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، قضات دادگاه قرار بازداشت او را تشدید و روانه زندان کردند تا رأی خود را درباره این پرونده اعلام کنند.

منبع: روزنامه ایران

 

برچسب ها: اخبار جنایی ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
این مرد آدم کشی برایش مثل کار روزمره میماند ومریض است وگمراه وبی عاطفه که باید هرچه سریع تر سوزانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
ترحم بر قاتلین = ستمکاری بر مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
بنگاهداران ملک اونقدر حرام خوری میکنن ک اخرش خودشون و تو منجلاب می اندازند اکثر بنگاهدارها رابطه پنهانی دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
عجیبه

چرا یک خانم تنها ب یک مرد نا محرم اعتماد کرده؟؟ تا این حد پیش رفته ؟!

اگه این مرد مزاحم بوده ب ۱۱۰ زنگ میزد!( البته اگه ۱۱۰ بیاد!)

فقط ۱۰ ماه زندان برای یک قاتل حتی در صورت بخشش خانواده مقتول!
چرا بعد رفع کرونا ب زندان برگشت داده نشده!

چ راحت آدم میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
متاسفانه قانون محکمی برای دفاع از زنان ایران وجود نداره خیلی مورد ظلم و ستم قرار میگیرن فقط خدا باید به دادشون برسه
Spain
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
دوبار سرش رو بایست برید...این وحشی‌ و حرومزاده ها هر نفسی که میکشن هزاران هزار رنج و درد به بار خواهد آورد و امثال اینا نجسی بیش نیستن که باید در خاک باشن تا نجاست دفن گردد و جامعه رو آلوده نکند.
آخرین اخبار