سفیر چین گفت: تقویت تبادل نظر میان تمدن‌های جهانی بسیار مهم بوده و چین و ایران به‌عنوان تمدن‌های مهم جهانی باید ارتباط را حفظ کنند.

جلسه خانه احزاب ایران با حضور زونگ پی وو، سفیر جدید چین و هیئت همراه، دوشنبه، اول مرداد در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

زونگ پی وو ضمن اشاره به نقش خانه احزاب در روابط دو کشور، گفت: خانه احزاب ایران نقشی موثر در روابط ایران و چین ایفا می‌کند.

سفیر چین با بیان اینکه اتفاق‎های حزبی بخشی مهم از روابط میان ایران و چین است، اظهار کرد: برای تقویت همکاری حزبی میان دو کشور و تبادل تجربیات باید ارتباط مستمر داشته باشیم.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه اقتصاد چین در نیم سال اول از چالش‌ها توانست به خوبی عبور کند و این یعنی چین جزو قدرت‌های اقتصادی اصلی در جهان شده است، عنوان کرد: ما سیاست در‌های باز را دنبال می‌کنیم و این یکی از سیاست‌های اصلی ماست.

زونگ پی وو، تصریح کرد: مدرن‌سازی که از سوی چین اجرا می‌شود، سیاستی براساس صلح و پایداری است.

سفیر چین در ایران همچنین با تاکید بر اینکه تقویت تبادل نظر میان تمدن‌های جهانی بسیار مهم بوده و چین و ایران به‌عنوان تمدن‌های مهم جهانی باید ارتباط را حفظ کنند، اضافه کرد: صحبت‌های اعضای احزاب ایران نشان می‌دهد که ایران اهمیت خاصی برای توسعه روابط قائل است.

وی همچنین با بیان اینکه پکن از موضع ایران در قبال موضوع تایوان تشکر می‌کند، افزود چین پشتیبانی خود را از دولت و ملت ایران برای ثبات و امنیت اعلام می‌کند.

مقام چینی با اشاره به اینکه این کشور راه تقویت همکاری را دنبال می‌کند و همکاری چین و ایران به نفع دو کشور است، به توافق جامع ۲۵ ساله میان دو کشور اشاره کرد و گفت: برنامه ۲۵ ساله برای دو کشور مهم بوده و طرف چینی بخش‌هایی ر ا اجرا کرده و در ادامه بخش‌های دیگر را اجرا خواهد کرد.

سفیر چین همچنین به همکاری‌های درحال انجام میان دو کشور ازجمله راه‌اندازی راه‌آهن میان چین و ایران اشاره کرد و اظهار کرد: ایران و چین در حوزه بین‌المللی نیز همکاری‌های خوبی دارند.

زونگ پی وو همچنین با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و همچنین بریکس، گفت: در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و بریکس می‌توانیم همکاری‌ها را گسترش دهیم.

در ادامه اعضای خانه احزاب ایران بر تقویت روابط دوجانبه میان تهران و پکن تاکید کردند.

اعضای خانه احزاب با اشاره به تحولات غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سایه سکوت بین‌المللی، از موضع دولت چین درباره جنگ غزه قدردانی کردند.

موضوع توافق همکاری ایران و چین یکی دیگر از موضوع‌های مورد بحث در این جلسه بود.

اعضای خانه احزاب ایران همچنین خواستار افزایش حجم تجارت میان پکن و تهران شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار