سردار تنگسیری گفت: ذیل قرارگاه مرکزی راهیان نور شاهد برکات بسیار قابل توجهی در زمینه راهیان نور دریایی بودیم.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و برگزیدگان «راهیان نور» و «راهیان پیشرفت» که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ سال پیش قرارگاه مرکزی راهیان نور دریایی را تشکیل دادیم. ذیل این قرارگاه مرکزی، ۵ قرارگاه تشکیل دادیم و شاهد برکات بسیار قابل توجهی در زمینه راهیان نور دریایی بودیم.

وی تاکید کرد: آشنایی جوانان ما با دریا و جزایر بسیار پراهمیت است. زمانی در جزیره سیری استان هرمزگان ۵ انگلیسی را به دلیل ورود غیرقانونی یک شناور دستگیر کردیم که وقتی آنان را دیدم متوجه شدم یکی سن بالایی دارد و باقی جوان هستند. وقتی با آنان صحبت کردم یکی‌شان گفت در انگستان ۸۰ درصد شناکردن بلدند و با دریا آشنا هستند. این موضوعی است که جوانان ما هم باید با دریا آشنا باشند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، گفت: ما سال گذشته در یادمان والفجر ۸ بیش از ۹۵ هزار زائر را پذیرا بودیم و در راهیان پیشرفت هم بیش از ۳۰ هزار دانشجو و نخبه را در مناطق دریایی پذیرا شدیم.

وی با اشاره به اینکه در جزیره لارک ۲۴ چترباز شهید داریم، خاطرنشان کرد: مردم جزیره هرمز با سه هزار نفر جمعیت، ۳۵ شهید در دفاع مقدس تقدیم کردند و این نشان می‌دهد که باید اهمیت دوچندانی برای بیان آنچه در دفاع مقدس رخ داده است، قائل باشیم؛ چرا که اگر جوانان ما با این مسائل آشنا شوند، می‌توانند از امنیت کشور هم دفاع کنند؛ بر این اساس هر آنچه را که در اختیار داریم برای توسعه راهیان نور و راهیان پیشرفت به کار خواهیم گرفت

سردار سوری: سال گذشته هیچ حادثه‌ای در راهیان نور رخ نداد

سردار مجید سوری دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم در این مراسم اظهار کرد: در ۳۲ سپاه استانی ستاد پشتیبانی از اردو‌های راهیان نور در سراسر کشور شکل گرفته است و سال گذشته ستاد‌های پشتیبانی بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف زیرساختی و اعزام و پشتیبانی از اعزام‌ها مساعدت داشتند که این مساعدت‌ها امسال نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۶۵ هزار نفر به شکل خانوادگی در راهیان نور شرکت کردند. امسال نیز ۵۰ رویداد مرتبط با راهیان نور برگزار می‌شود. سال گذشته اردو‌های راهیان نور با خودرو‌های شخصی در دستور کار قرار گرفت و اردو‌های راهیان نور رویدادمحور مثل بازدید از منطقه «بازی‌دراز» هم در دستور کار قرار دارد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، گفت: سال گذشته هم شاهد هیچ حادثه تلخ سانحه‌ای و امنیتی در جریان برگزاری اردو‌های راهیان نور نبودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار