رئیس مجلس گفت: انتخابات حاوی پیام کاهش مشارکت در انتخابات بود و کاهش مشارکت باید به مسئله جدی تبدیل شود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز مجلس شورای اسلامی گفت: ملت شریف ایران مثل سال‌های گذشته حضور باشکوهی در برپایی در مراسم عزای امام حسین (ع) داشتند و بار دیگر نشان دادند ما ملت امام حسین (ع) هستیم. از خداوند برای مداحان، واعظین و بانیان عزای امام حسین (ع) و نیرو‌های امنیتی که به برپایی این مراسم یاری رساندند طلب خیر و عافیت دارم.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر هدف قرار دادن نظامیان، مدارس و زیرساخت‌ها را شدت بخشیده و بیش از پیش خود را در تنگنا می‌بیند. سران غرب سکوت کردند و رضایت لابی صهیونیست‌ها را به حق حیات انسان‌ها ترجیح می‌دهند، چون رژیم نمی‌تواند موازنه امنیتی که به ضرر آنها برهم خورده، تغییر دهد. 

رئیس مجلس بیان کرد: رژیم بداند ابتکار عمل با مقاومت است. سید حسن نصرالله تاکید کرد در صورت تداوم اهداف غیرنظامی باید منتظر واکنش‌هایی باشد که تا کنون تجربه نکرده است.

قالیباف تصریح کرد: انتخابات به روشنی نشان داد که جمهوری اسلامی باور عمیق به مشارکت مردم دارد و چون تمام الزامات را رعایت کرد رای مردم را مبنای اداره کشور قرار داد. 

وی بیان کرد: انتخابات حاوی پیام کاهش مشارکت در انتخابات بود. انتخابات واقعیت را به مسئولان نشان می‌دهد. عدم تمایل بخش زیادی از مردم در عدم استفاده از حق خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد و کسانی که اهل تحقیق هستند باید به آن بپردازند و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

رئیس مجلس تصریح کرد: کاهش مشارکت باید به مسئله جدی تبدیل شود و برای حل آن تصمیم بگیریم. تغییراتی که در نتیجه انتخابات حاصل شده برای بررسی کاهش مشارکت و حل مسائل اقتصادی مردم را باید استفاده کنیم و امیدی که با نامزد پیروز به دست آمد می‌توان از آن بهره‌مند شد. دغدغه‌ای که ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رای ندادند را نباید بگذاریم به یاس تبدیل شود. 

قالیباف گفت: با انتخابات سکان اداره کشور با اراده مردم دست به دست می‌شود و همه ما باید افزایش مشارکت در فرصت‌های بعدی را هدف خود بدانیم و رئیس‌جمهور بیشترین مسئولیت را دارد و همه براساس وظیفه ملی و دینی وظیفه دارند به او کمک کنند. مردمسالاری دینی با برگزاری انتخابات تمام نمی‌شود بلکه بخش‌هایی از آن شروع شده و ما مسئولان باید زمینه را برای مشارکت پایدار مردم فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۱ تير ۱۴۰۳
یک پیام هم واسه شخص شما داشت
مردم از مجلس و مدیریت جنابعالی هم گله مند هستند.
شعارمیدادی ک تورم باحقوق یکی نیست خب چرامصوبه دولت وافزایش۲۰درصد در مقابل تورم بالای۴۰درصد رو ب تاییدمجلس رساندی؟
آخرین اخبار