معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده در پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۲۰۰۰ پارکینگ ساخته می‌شود.

 عباس حلوایی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرداری قم که در ساختمان شهرداری برگزار شد، گفت: بنا بر مصوبه شورایعالی سرمایه‌گذاری شهرداری قم، معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم نظارت بر ساخت و ساز در پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) را به عهده گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پیگیری‌ها برای رفع معارضات تاسیساتی در این پروژه افزود: با توجه به بافت قدیمی شهر قم هر آنچه معارض تاسیساتی ممکن بود وجود داشته باشد در آن منطقه بود، همچنین نقشه مناسبی هم وجود نداشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: با تعامل با دستگاه‌های زیرساختی مثل شرکت برق، آب، گاز و آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه (س) جابه‌جایی‌ها اتفاق افتاد.

حلوایی‌زاده با اشاره به تخریب یک فروشگاه در این محدوده، ادامه داد: در چند مرحله بحث‌های تخریب پارکینگ مطرح شد و در حال حاضر ۲۰ درصد عرصه که پارکینگ در جنب بلوار عمار یاسر است هنوز تخریب نشده تا مردم استفاده کنند.

او اضافه کرد: برای آغاز اجرای نقشه مرحله دو سازه نیاز داریم این قسمت از پارکینگ نیز تخلیه شده و گودبرداری اتفاق بیفتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: زمینی به مساحت حدود ۱۵۰ مترمربع بالای محوطه کارگاهی روی سقف تونل عمار یاسر به عنوان تجهیز کارگاه اصلی قرار داده شد، حدود ۴ هزار متر مربع روی لوپ تونل غدیر به عنوان محوطه تجهیز کارگاهی و عوامل کارگاهی تحویل داده شده است.

حلوایی‌زاده با اشاره به طراحی پروژه توسط پیمانکار، تاکید کرد: چند موضوع از ابتدا خیلی مهم بود اول اینکه متراژ زمین، کاربری و تعداد طبقات دچار تغییر نشود؛ بنابراین چهار طبقه منفی تجاری، همکف و یک نیم طبقه اول به قوت خود باقی است و متراژ زیربنا نیز حفظ شد.

او ادامه داد: چند تغییر اساسی در این طرح وجود داشت، یکی بحث منفی و ترمینال بود که با طرح اولیه مغایرت داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بررسی کارشناسان در این موضوع عنوان کرد: از لحاظ پدافندی به این جمع بندی رسیدند که انتقال ترمینال به نزدیک شبستان حضرت فاطمه زهرا (س) مناسب نیست و این فضا در قسمت دیگری از طرح شکل گرفت تا بستر بهتری برای استقرار دیگر کاربری‌ها ایجاد شود و فضای پارکینگ گسترش یابد.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه موضوع دیگر دسترسی‌ها، ورودی‌ها و خروجی‌های بلوار عمار یاسر بود گفت: تاکید بر این بود که از سمت کمربند امام علی (ع) و جاده گرمسار بتوان یک دسترسی حداقلی به این فضا داشته باشیم؛ همچنین یک خروجی از پارکینگ بسط شرقی به سمت بلوار جعفر طیار (ع) مرتبط شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تعداد پارکینگ در این پروژه به دو هزار عدد افزایش یافته است، عنوان کرد: در جلسات قرار بر این شد که مشاور ترافیکی به خدمت گرفته شود تا طراحی کلی این تونل غدیر با توجه به مطالعات اولیه مد نظر قرار گرفته و خروجی‌ها مطرح شوند.

برچسب ها: پارکینگ ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار