مدیر منطقه یک شهرداری قم از تدوین بسته‌ها و مشوق‌های نوسازی برای محلات هدف ازجمله دروازه ری خبر داد.

محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سرعت نوسازی از فرسودگی پیشی گرفته است، گفت: هم‌اکنون آمار نوسازی مسکن از مرز ۲۸۸ هزار واحد در کشور عبور کرده و این بدان معناست که رکورد تولید مسکن در بافت‌های فرسوده طی این دو سال و نیم شکسته شده است.

وی درخصوص اقدامات انجام‌شده در محدوده بافت فرسوده خیابان شهدای دروازه ری، به تدوین مشوق‌هایی برای ترمیم بافت این محله اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های مجددانه دکتر سقائیان نژاد شهردار قم درخصوص تملک املاک و تسریع در اجرای عملیات‌های عمرانی، پیشرفت‌های قابل قبولی در این محدوده انجام پذیرفته است.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر مناطق جدیدی به محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری اضافه‌شده است، اما مناطق نوسازی شده هنوز از لیست محلات هدف خارج نشده است؛ بنابراین به‌زودی مناطقی که به‌طور کامل نوسازی شده‌اند از لیست محدوده‌های هدف خارج‌شده و جشن خروج از بافت برای آنها گرفته می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه در نوسازی بافت‌های فرسوده کمیت و کیفیت همزمان مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در نوسازی واحد‌های مسکونی نکته مهم کیفیت واحد‌های در دست احداث است. در جایی که هدف نوسازی و نجات جان انسان‌هاست ساخت بنا‌های بی‌کیفیت بی‌معناست و در این راستا همکاری خوبی با سازمان نظام‌مهندسی داریم و کیفیت ساخت‌وساز از سوی بازرسان موردبررسی قرار می‌گیرد.

طبق آمار‌های منتشرشده، نوسازی بافت‌های فرسوده طی یک سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری داشته که امید است این سیاست توسط دولت چهاردهم هم ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار