معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از انجام هزار و ۳۰۴ مورد سنجش سلامت مواد غذایی توسط بازرسان مرکز بهداشت در دهه اول محرم خبر داد.

مجید اصغری،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در دهه اول ماه محرم اظهار کرد: در طول اجرای این طرح در دهه اول ماه محرم، ۴۶۶ مورد بازدید از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل‌های برگزاری عزاداری و ۱۸۴ مورد بازدید از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است که ۳۳ مورد آن به‌صورت بازدید مشترک با سازمان‌های مرتبط از جمله شهرداری، اتاق اصناف، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره امور مساجد بوده است. 

وی در ادامه افزود: در این بازرسی‌ها، ۱۳۰۴ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، ۶۱ مورد نمونه‌برداری از آب شرب اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۸۱۰ مورد کلرسنجی و ۱۱ مورد نمونه برداری مواد غذایی و نذورات توزیع شده، توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است. 

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به ۱۷۶ مورد رسیدگی به شکایات رسیده و کشف و معدوم‌سازی مقدار ۵۷۸ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیرقابل‌مصرف از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی، گفت: همشهریان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل نمایند تا دراسرع‌وقت توسط بازرسان مرکز بهداشت مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار