استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات لازم مبنی بر واردات کالا توسط مرزنشینان و جلوگیری از انحصارطلبی انجام شده است و باید مرزنشینان از مزایای مرز بهره ببرند.

 محمد کرمی در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان اظهار داشت: در شهر‌های میرجاوه و سراوان شاهد تجارت و گردش مالی بالایی هستیم و باید افراد جامعه را به سمت مبادلات تجاری سوق دهیم و انحصار تجارت را بشکنیم لذا باید همت همه جانبه در سطح استان در این زمینه به وجود بیاید.

وی با تاکید بر توجه ویژه به توسعه اقتصاد خانوار‌ها و ایجاد شرکت‌های تعاونی بیان داشت: گسترش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش تعداد کارخانه‌ها در استان سبب تحول و افرایش درآمد شهرداری‌ها خواهد شد.

کرمی بیان داشت: مسئله اصلی ما در استان نیروی انسانی توانمند، خلاق، مبتکر و جهادی است که توانایی تغییر همه چیز را دارد.

وی با تاکید بر اینکه حل مسائل باید در دانشگاه صورت بگیرد، گفت: اساتید بعد از ساعت حضور در دانشگاه باید در آزمایشگاه و صنایع حضور داشته باشند و با فناوری‌های و تجهیزات روز نیز آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات شهرداری زاهدان افزود: قیر و جدول‌های رنگی با کیفیت برای کار‌های شهرداری و همچنین برای مصارف سطح استان توسط سازمان همیاری تولید می‌شود.

محمد کرمی با اشاره به توسعه شهر زاهدان گفت: طراحی شهر باید با نگاه توسعه‌ای و آینده نگرانه توسط مسئولان انجام شود.

وی بیان داشت: طراحی هدفمند مبلمان شهری و ساخت خانه‌های ویلایی و تخصیص زمین‌های یک هزار متری در زمینه شهرسازی و ساخت مسکن در جهت کمک به اقتصاد خرد خانواده در دستور کار قرار دارد.

استاندار با تاکید بر آینده نگری در زمینه توسعه شهر تصریح کرد: در زمینه ساخت مسکن و زمین باید چشم انداز ۲۰ ساله داشته و بر حسب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دست به کار‌های عمرانی بزنید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مبلمان شهری باید با نوع نگاه مردم و فرهنگ مردم هر شهری همخوانی داشته باشد.

کرمی در زمینه رفع حاشیه شهرنشینی گفت: چهار هزار پلاک زمین هزار متری برای حاشیه نشینان شهر زاهدان آماده شده است.

کرمی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با شهرداری‌ها برای توسعه شهر می‌باشند و با افرادی که همکاری نکنند، برخورد خواهد شد.

وی اذعان کرد: با توجه به حضور مسافران و فعالان اقتصادی در زاهدان می‌توان پیش بینی کرد که این شهر به سرعت رشد خواهد کرد.

کرمی با انتقاد از تراکم فشرده شهری در برخی از مناطق شهر زاهدان گفت: در زمینه اصول شهرسازی و تراکم شهری، باید طراحی مبلمان شهری مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

استاندار در ادامه به ایجاد منافع مشترک در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، تولیدی و گردشگری با کشور‌های همسایه که سبب افزایش اشتغال خواهد شد، نیز تاکید کرد.

وی بیان داشت: در زمینه بهره‌گیری از توانمندی نیروی انسانی استان در معادن طلا، مس و پتروشیمی آموزش نیرو‌های مورد نیاز جوانان خود منطقه بکارگیری شده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور بیان داشت: آیت‌الله رئیسی با تمام توان در زمینه شکست بروکراسی‌های اداری اقدام می‌کرد یکی از اقدامات ایشان واردات خودرو بود که هر ایرانی بتواند یک خودرو وارد کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار