دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از نوسازی هشت هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان خبر داد.

اکبری  دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در راستای نوسازی و ایمن سازی منازل مسکونی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه شهر، تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه‌ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت خدمات زیربنایی و روبنایی در طرح‌های نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون ۱۲۹۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های روبنایی و زیربنایی و آماده سازی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمینه ساز اشتغال ۵۵ هزار و ۶۶۲ هزار نفر شده و همچنین عملکرد مطلوب بانک‌ها با پرداخت بیش از ۶ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان؛ این استان را پیشتاز پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی کرده است.

اکبری از واگذاری زمین برای ساخت ۲۰ هزار و ۴۷۰ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی سراسر این استان خبر داد و گفت: تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح ۲۶ شهرستان استان تامین شده است.

وی بر واگذاری زمین به خود مردم برای ساخت واحد‌های مسکونی تاکید کرد و افزود: اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وی افزود: این استان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است و به تبع این برتر بودن باعث شده فرآیند آماده‌سازی و سایر الزامات مورد پیگیری ویژه قرار گیرد تا متقاضیان استان هنگام تحویل کلید خانه مشکلی نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار