سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: صنایع‌دستی سیستان تلفیقی از هنر و صنعت است که مؤلفه‌های لازم برای معرفی یک هویت اصیل از ایران و ایرانی را در اختیار دارد.

علی ولایتی پور در نشست با جامعه هنرمندان صنایع دستی سیستان گفت : شناساندن محصولات صنایع‌دستی این منطقه نیز امری ضروری است و به همین منظور باید پای رسانه‌های مرکز به سیستان باز شود.

️وی با تاکید بر فروش اینترنتی محصولات صنایع‌دستی سیستان ادامه داد: باید در زمینه صادرات تلاش بیشتری انجام شود و همچنین در ادارات برای هدایا و سوغات مهمانان از این محصولات استفاده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل بیان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از روستا‌های سیستان به دلیل خشکسالی خالی از سکنه شده‌اند بهتر است کارآفرینی از طریق صنایع‌دستی را برای روستاییان ایجاد کنیم تا از مهاجرت مردم جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی و هنر‌های سنتی میراثی ماندگار از پیشینیان این سرزمین است، افزود: با حمایت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش خواهیم کرد مشکلات هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه رفع شود و نخواهیم گذاشت میراث این مرز و بوم به فراموشی سپرده شود.

ولایتی پور با بیان اینکه محصولات صنایع‌دستی سیستان بسیار ارزشمند هستند و باید جای محصولات بی‌کیفیت چینی را بگیرند، تصریح کرد: بهتر است در بسته‌بندی برخی محصولات نیز از دست‌بافته‌های حصیر استفاده شود چراکه محکم، مقاوم و در عین حال زیبا هستند.
وی خاطرنشان کرد: امروز هنرمندان و صنعتگران سیستان مسائل و مشکلاتی را مطرح کردند که تلاش می‌کنیم از آنها حمایت همه جانبه داشته باشیم و موانع را از سر راه آنها برداریم.
️سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: صنعتگران باید از فروش اینترنتی بهره کافی را ببرند و در کنار تولید صنایع‌دستی از وجود مشاوران و جوانان آشنا به علم روز و بازاریابی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار