پروژه ایستگاه مترو کلبه سعدی از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس واقع در فاز دو خط دو قطار شهری در شانزدهمین بازدید مدیریت شهری مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

محمد حسن اسدی در شانزدهمین بازدید شبانه از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز در بازدید از پروژه ایستگاه مترو کلبه سعدی واقع در فاز دو خط دو قطار شهری، اظهار کرد: طول این ایستگاه ۱۴۵ متر و هزینه اجرایی آن بالغ بر ۴۶۴ میلیارد تومان است و تلاش خواهیم کرد در تابستان سال آینده قطار را به ایستگاه سعدیه برسانیم.

او افزود: میزان اعتبار لازم برای خط ۲ مترو شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، این در حالی است که علاوه بر اجرای فاز دوم خط ۲ مترو، خط ۳ از شهرک گلستان به سمت چهار راه معالی‌آباد و ایستگاه شاهد با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجراست.

شهردار شیراز با اشاره اینکه خطوط اتصالی یک و چهار توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می‌شود، تصریح کرد: در خصوص اجرای خط چهار مترو نیز در حال انعقاد قرار داد هستیم.

اسدی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در حوزه پروژه‌های مترو چهار خط را به صورت هم‌زمان در دست اجرا دارد که مراحل پیشرفت و روند اجرای هر خط به صورت هفتگی و مستمر جلسات برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه اجرای یک کیلومتر خط مترو بالغ بر ۲،۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: هم اکنون هیچ پروژه‌ای در شهرداری نیست که لنگ اعتبارات، جابه‌جایی تأسیسات، تملکات یا نیمه‌تمام باشد و تمام پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

شهردار شیراز ادامه داد: با گذشت ۳۶ ماه از عمر شورا به میزان ۱۰۶ همت پروژه در قالب ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و ۷۳ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی پروژه صورت گرفت.

اسدی همچنین در این بازدید نوید داد: شورا و شهرداری شیراز در شهریور و به مناسبت هفته دولت یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تعریف کرده است که در این ایام رونمایی می‌شود.

اجرای پروژه‌های عمرانی، منجر به امیدآفرینی در مردم شده است

‌محمدرضا هاجری ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه شیراز در این بازدید همچنین اظهار کرد: امروز شاهد عمران و آبادانی بسیار گسترده در حوزه مترو و محرومیت‌زدایی محلات هستیم.

او افزود: منطقه سه شیراز به عنوان منطقه گردشگری است و این نام‌گذاری به علت وجود آرامگاه سعدیه در این منطقه است که پس از مجموعه جهانی تخت جمشید و آرامگاه حافظیه، بیشترین گردشگر را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان برای احداث سیل‌بند‌های شهرک سعدی هزینه شد تا از بروز اتفاقات تلخ همچون سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

هاجری خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت سپاه و شهرداری با یکدیگر در اجرای پروژه‌های عمرانی، منجر به امیدآفرینی در مردم شده است که اجرای پروژه‌های محله محوری و مسجد محوری از جمله این پروژه‌ها است.

ارتقای خدمات شهری با اجرای اقدامات هم‌افزا از سوی شهرداری و پیمانکاران

یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در این بازدید در سخنانی اظهار کرد: در سطح شهر شیراز شاهد تغییر نیستیم، بلکه شاهد تحول گسترده‌ای هستیم که حاصل تلاش، برنامه‌ریزی و مجاهدت‌هایی هستیم که حاصل تلاش مضاعف شورا و شهرداری فعلی است.

او افزود: در شهر شیراز در همه ابعاد شاهد تحول هستیم و شهرداری شیراز در عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی، محرومیت‌زدایی خوش می‌درخشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد ایفای نقش مؤثر نیرو‌های مسلح در اجرای پروژه‌ها هستیم و این اقدام هم‌افزا از سوی شهرداری و پیمانکاران و اراده آنها مبنی بر گره‌گشایی از مشکلات مردم و ارتقای خدمات سطح شهر است.

اجرای ۳۶ مرحله افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه در شهر شیراز

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این بازدید اظهار کرد: تا به امروز در این دوره از مدیریت شهری اجرای ۳۶ مرحله افتتاح، کلنگ‌زنی پروژه‌های خرد و کلان در سطح شهر شیراز به تعداد هزار و ۱۵۰ پروژه صورت گرفته که این اقدام بیان کننده تلاش‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی است.

او افزود: در این مدت همچنین احداث ۱۰۰ پروژه ساختمانی و مرکزی در جهت رفاه، خدمات و افزایش ایمنی شهری انجام شد که بیانگر فعالیت‌های شهرداری شیراز است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در حوزه ایمنی احداث ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی جز اقدامات بسیار خوبی بود که مجموعه شهرداری آن را آغاز کرده است.

امین با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ سالن ورزشی کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: احداث ۱۲ سالن سینمایی، ۱۰ مرکز فرهنگسرا یا خانه مطالعه از دیگر اقدامات انجام شده است.

او ادامه داد: در حوزه خدماتی نیز ساختمان‌هایی در شهرداری و مجموعه‌هایی که به عنوان عرضه محصولات بازارچه‌های ثابت و الگو هستند، در حال احداث است.

ترافیک و بهبود حمل‌ونقل دیگر حوزه مورد اشاره معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بود و وی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴ کیلومتر عملیات بزرگراه‌سازی در حال انجام است که در مرحله بهره‌برداری هستند یا به بهره‌برداری رسیده است که بزرگراه آیت‌الله شهید رئیسی، آیت‌الله حائری شیرازی و بزرگراه شهید استوار از جمله این پروژه‌ها است. این در حالی است که در ابتدای دوره ششم شورا میزان اجرای پروژه‌های بزرگراهی بالغ بر ۳۳ کیلومتر بوده است.

امین افزود: تا پیش از این دوره در احداث تونل و زیرگذر‌ها بالغ بر چهار هزار متر طول زیرگذر‌ها بود. اما در دوره فعلی به ۵۵۰۰ متر افزایش پیدا کرد که زیر گذر گویم به طول دو کیلومتر، تونل‌های خادم صادق و تونل شهید شیبانی به همراه تونل گالری‌ها جز این پروژه‌ها است.

او خاطرنشان کرد: در احداث تقاطعات نیز اقدامات چشمگیری انجام شده است به گونه‌ای که در حال حاضر ۳۸ تقاطع و پل هم‌زمان با هم در حال اجراست، این در حالی است که از ابتدای شروع به کار بلدیه تا به امروز تعداد ۷۷ تقاطع اجرا شده است.

ایستگاه سعدیه بزرگترین ایستگاه طولی خطوط مترو شیراز است

امیر یقطین رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در این بازدید به تشریح روند اجرایی ایستگاه سعدیه پرداخت و اظهار کرد: خط ۲ مترو که مسیری شمالی جنوبی است در حال حاضر تا ایستگاه میدان امام حسین (ع) به بهره‌برداری رسیده است و فعالیت این خط روزانه چهار ساعت است.

وی با اشاره به اینکه این خط پس از میدان امام حسین (ع) به ایستگاه آزادی، حافظیه و پس از آن به ایستگاه سعدیه منتهی می‌شود، افزود: ایستگاه میدان امام حسین (ع) یک ایستگاه تقاطعی با خط یک مترو بوده است و ایستگاه آزادی به عنوان محلی برای شفت تخلیه خاک در حال استفاده از آن هستیم که دو دستگاه تی بی ام ۶ متری از این ایستگاه حرکت دارد و در حال حاضر در حال رسیدن به ایستگاه اطلسی است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه فاز دوم خط ۲ مترو مستقل بوده و توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای عملیات در ایستگاه‌های اطلسی و حافظیه در دستور کار است، اما در ایستگاه سعدیه که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید در سال آینده به بهره‌برداری برسد، نیازمند تلاش و همت بیشتری است.

یقطین خاطرنشان کرد: طول ایستگاه آزادی تا سعدیه ۳۷۰۰ متر است که ایستگاه سعدیه به صورت دو طبقه است و ۱۴۵ متر طول دارد که این ایستگاه در مقایسه با سایر ایستگاه‌ها طول زیادی دارد و هم اکنون عملیات حفاری شمع‌ها در حال انجام است.

او اضافه کرد: برآورد هزینه اجرایی ایستگاه سعدیه ۴۷۰ میلیارد تومان است و شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد اجرایی ایستگاه آزادی تا فضلیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.