سخنگوی شهرداری شیراز از برگزاری مانور آمادگی دستگاه‌های اجرایی در خط یک مترو برای مواجهه با شرایط اضطراری خبر داد.

رضا جاویدی در خصوص برگزاری این مانور گفت: مانور مذکور رأس ساعت ۲۲:۲۰ روز دوشنبه اول مرداد و پس از اتمام زمان خدمات دهی مترو به شهروندان در خط یک برگزار می‌شود و ایستگاه‌های مترو رازی و غدیر واقع در بلوار شهید مدرس محل اجرای مانور خواهند بود و حرکت از ایستگاه احسان به سمت ایستگاه رازی طراحی و برنامه ریزی شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: در این مانور تمرین عملیات واکنش در شرایط اضطراری از جمله نحوه نجات و حمل مصدوم از داخل تونل به محل ایمن و سطح خیابان، چگونگی اطفاء حریق قطار داخل تونل، شناخت و بررسی تمامی جوانب و تجهیزات جهت مقابله با شرایط اضطراری انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در برگزاری این مانور، ماشین‌ها و دستگاه‌های امدادی همچون آتش نشانی و آمبولانس در محدوده مانور و ایستگاه‌های ذکر شده حضور خواهند داشت از شهروندان عزیز درخواست کرد که درصورت مشاهده عوامل اجرایی و امدادی مانور، به این موضوع واقف باشند که حضور نیرو‌های امدادی و تجهیزات آنان بخشی از برنامه طراحی شده جهت اجرای مانور است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

جاویدی اضافه کرد: این مانور با هدف برقراری تعامل و ایجاد هماهنگی بهتر بین اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس، معاونت امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز، فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، پلیس راهور مرکز استان، اورژانس شیراز، جمعیت هلال احمر شهرستان و شهرداری شیراز در زمان ایجاد شرایط اضطراری در مترو و در راستای افزایش کیفیت مدیریت بحران شهری برگزار می‌شود که ارتقای سطح آموزشی، افزایش سرعت عمل، دقت نظر، آگاهی و مهارت کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مانور‌ها در راستای تحقق ردیف ۹ از پروژه‌های پانزده‌گانه مد نظر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز، برگزار خواهد شد، افزود: امسال برگزاری ۳ مانور درون و برون سازمانی با همکاری سازمان‌های تابعه شهرداری، نیرو‌های امدادی و ... در سال جاری برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که در این مانور حوزه‌های مختلف شهرداری نظیر معاونت‌های محیط زیست و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، سازمان‌های حمل و نقل ریلی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، حمل و نقل مسافر، مدیریت پسماند و همچنین ادارات کل حراست، بازرسی و ارتباطات و امور بین الملل فعالیت خواهند داشت که البته نظارت عالیه فرآیند اجرایی بر عهده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.