عضو شورای شهر شیراز از پیشنهاد واگذاری استادیوم ورزشی حافظیه به شهرداری این کلانشهر خبر داد و گفت: در صورت موافقت با این واگذاری، دو ورزشگاه کلان راکد مانده شهید سلیمانی و پارس نیز توسط شهرداری تکمیل و تجهیز خواهد شد.

محمدرضا هاجری در نشست خبری با بیان اینکه منطقه ۳ شهرداری قطب گردشگری این کلان‌شهر است، گفت: اماکن گردشگری که در این منطقه وجود دارند، در هیچ نقطه دیگری نیستند و پنج جاذبه شاخص این منطقه شامل دروازه قرآن، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، باغ دلگشا و باغ جهان‌نماست.

او از خبرنگاران خواست تا برای افزایش سرانه فضای سبز در منطقه ۳ شهرداری شیراز مطالبه‌گری کنند و سپس گفت: در این منطقه بوستان جنگلی ۱۱۰۰ هکتاری جبل‌النور در دست احداث است که از دروازه قرآن به طرف جاده خرامه ادامه دارد و باید تبدیل به یک منطقه گردشگری بسیار بزرگ شود.

هاجری اظهار کرد: با وجود اینکه جاذبه‌های گردشگری خوبی در منطقه ۳ شهرداری شیراز وجود دارد، اما هیچ‌کدام از این اماکن یک پارکینگ مناسب برای پارک خودرو‌های مسافری ندارند و این یعنی نبود زیرساخت و خبرنگاران فراهم کردن این زیرساخت‌ها را از مسئولان و نمایندگان مطالبه کنند.

او گفت: پیشنهاد این بود که کل مجموعه ورزشگاه حافظیه که قدمت ۶۰ تا ۷۰ ساله دارد، به شهرداری واگذار شود و در قبال آن شهرداری مجموعه ورزشی پارس و شهید سلیمانی را تکمیل کند و تحویل دهد یعنی تهاتر در این زمینه انجام دهیم. البته شهرداری مجموعه حافظیه را حفظ می‌کند، اما از قسمت‌های مختلف استفاده می‌کند و تغییر کاربری می‌دهد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۳ شهرداری از انجام تهاتر با ارشاد فارس خبر داد و افزود: یک تفاهم‌نامه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تالار مرکزی شهر با ارشاد فارس بستیم و قرار است تا مهر ماه این تالار با پیشرفته‌ترین استاندارد‌های بین‌المللی افتتاح شود. همچنین برای مرمت و بازسازی تالار حافظ نیز ورود کرده‌ایم.

ابلاغ دستورالعمل هیئت امنایی شدن حافظیه و سعدیه

او بر ضرورت اداره هیئت امنایی اماکن گردشگری تأکید و اظهار کرد: اکنون دستورالعمل هیئت امنایی شدن مجموعه مدیریت حافظیه و سعدیه از تهران آمده است؛ اما استان فارس هنوز آن را اجرایی نکرده است. اگر این اماکن به‌صورت هیئت امنایی اداره شوند، درآمد آنها در داخل استان می‌ماند.

هاجری درباره وضعیت آرامگاه سعدی نیز گفت: شهرداری شیراز ۷۰۰ خانه را در اطراف آرامگاه سعدی تملک و به آرامگاه الحاق کرده است و اکنون حدود ۳۰ سال است هزینه فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی این مجموعه را تأمین می‌کند، اما هیچ نقشی در مدیریت این مجموعه ندارد.

عضو شورای شهر شیراز از احداث بزرگترین مسجد یا حسینیه در شیراز در حد فاصل پل امام علی (ع) و میدان ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: علاوه بر اینها، قرار است تا به جای احداث پل شیشه‌ای علی بن حمزه (ع) که در شورای چهارم مصوب شد و بعد از آن این مصوبه لغو شد، یک پل عابر پیاده به شکل سفینه‌النجاه روی رودخانه خشک احداث کنیم.

او از احداث پیشرفته‌ترین بیمارستان کشور در شیراز خبر داد و بیان کرد: این بیمارستان قرار است در جای فعلی بیمارستان فاتحی‌نژاد و با همین نام در شیراز احداث شود.

هاجری افزود: بیمارستان یادشده پیش از انقلاب اسلامی جزو بیمارستان‌های درجه یک شیراز بود و بعد از انقلاب تغییر کاربری داد و در نهایت اکنون به‌صورت مؤسسه خیریه فاتحی‌نژاد درآمده و تأکید بر این است که این بیمارستان به یک بیمارستان فوق تخصصی درمان ناباروری تبدیل شود. همچنین فاز ۲ بیمارستان مادر و کودک در منطقه ۳ شیراز احداث خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار