اسدی:

تقویت ارتباطات شبکه‌ای در عرصه دیپلماسی شهری اهمیت ویژه‌ای دارد

شهردار شیراز گفت: شهرداری ضمن تأکید بر گسترش ارتباط دوجانبه با سایر شهر‌های جهان در قالب خواهرخواندگی و تفاهم‌نامه‌های همکاری، اولویت بیشتری برای حضور فعال در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و تقویت ارتباطات شبکه‌ای قائل است.

محمدحسن اسدی در نشست شورای شهر شیراز با ارائه گزارشی از حضور در اجلاس سران شهری در سائوپائولو اظهار کرد: با توجه به عضویت شهرداری شیراز در هیئت‌مدیره مترو پلیس، در این اجلاس حضور پیدا کردیم.

او به‌ضرورت نقش دیپلماسی شهری اشاره و تصریح کرد: ظهور شهر‌های جهانی، شهری شدن جهان و ایفای نقش شهر‌ها در تحولات بین‌المللی به‌عنوان کانون نوآوری و تولید ثروت، دیپلماسی شهری را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

اسدی با تأکید بر اینکه دیپلماسی شهری تأمین‌کننده بسیاری از منافع مردم و شهر‌ها محسوب می‌شود، افزود: شهرداری شیراز ضمن تأکید بر گسترش ارتباطات دوجانبه با سایر شهر‌های جهان در قالب خواهرخواندگی و تفاهم‌نامه‌های همکاری، اولویت بیشتری برای حضور فعال در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و تقویت ارتباطات شبکه‌ای قائل است.

او با بیان اینکه در اجلاس سران شهری بیش از ۱۵۰۰ مدیر شهری از ۹۶ کشور جهان شرکت کردند، افزود: بخشی از این اجلاس به نقش حکومت‌های محلی برای اقدامات زیست‌محیطی با موضوع پایداری و تاب‌آوری شهری اختصاص داشت.

شهردار شیراز همچنین گفت: یکی دیگر از بخش‌های دیگر اجلاس نشست U ۲۰ یا همان شاخه شهری مرتبط با گروه ۲۰ بود.

اسدی با اشاره به ارتباط شیراز و عضویت آن در مترو پلیس از سال ۸۶، گفت: شیراز عضو هیئت مدیره مترو پلیس و تنها کلان‌شهر آسیایی عضو کمیته تدوین برنامه سه‌ساله مترو پلیس است.

او اظهار کرد: مطالبه گری و کنشگری شهرداری شیراز در خصوص موضوع غزه و واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در این اجلاس نیز مورد توجه قرار گرفت.

شهردار شیراز ادامه داد: در این اجلاس علاوه بر تشریح اقدامات شش ماه گذشته مترو پلیس، سه شهر دیگر عضو هیئت مترو پلیس شدند.

اسدی با بیان اینکه عضویت در مترو پلیس برای شهر‌های بزرگ یک برند محسوب می‌شود، دیدار با شهردار سائوپائولو، شهردار داکار و دبیر کل مترو پلیس در حاشیه اجلاس را از سایر برنامه‌های هیئت اعزامی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار