فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در مقایسه با سال گذشته میلادی حملات خود در سوریه و عراق را دو برابر کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز با ارائه گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از ابتدای سال جاری میلادی حملات خود در سوریه و عراق را دو برابر کرده و برای احیای دوباره خود تلاش می‌کند.

سنتکام گزارش داد، داعش از ژانویه تا ژوئن سال جاری مسوولیت ۱۵۳ حمله در عراق و سوریه را بر عهده گرفت، به این شکل داعش در مسیر خود برای دو برابر کردن تعداد حملاتی است که در سال ۲۰۲۳ مسوولیت آنها را بر عهده گرفت.

فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه گزارش خود افزایش تعداد این حملات را حاکی از تلاش داعش برای احیای دوباره خود پس از چند سال کاهش قدرتش دانست.

سنتکام در ادامه اعلام کرد که در راستای مقابله با داعش و ناتوان کردن آن در انجام حملات خارجی با همکاری نیرو‌های امنیتی عراق و نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) ۱۹۶ عملیات را اجرا کرده که در نتیجه آنها ۴۴ داعشی کشته و ۱۶۶ داعشی دیگر در نیمه نخست سال جاری میلادی بازداشت شدند.

در ۱۳۷ عملیات مشترکی که در عراق انجام شد، ۳۰ داعشی به هلاکت رسیده و ۷۴ تن از آنها بازداشت شدند.

در سوریه نیز ۵۹ عملیات با همکاری نیرو‌های قسد و دیگر شرکا انجام شد که به هلاکت ۱۴ داعشی و بازداشت ۹۲ داعشی دیگر منجر شد.

همچنین در عملیات‌های یاد شده، هشت تن از سرکرده‌های داعش کشته و ۳۲ تن دیگر از آنها در عراق و سوریه بازداشت شدند که از جمله آنها مسئولان برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌هایی خارج از سوریه و عراق، عضوگیری، آموزش و قاچاق اسلحه بودند.

سنتکام در این رابطه تاکید کرد، خنثی کردن این افراد در سمت‌های بالایی که در تشکل داعش داشتند، به تضعیف بیشتر داعش و ناتوانی آن در اجرای عملیات‌های خارجی در آمریکا و کشور‌های همپیمان آن منجر شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: تعقیب مستمر حدود ۲۵۰۰ داعشی در سراسر عراق و سوریه مساله‌ای سرنوشت‌ساز و مهم برای نابودی داعش محسوب می‌شود.

همچنین این مرکز بر اهمیت «تلاش‌های بین‌المللی مستمر برای بازگرداندن بیش از ۹۰۰۰ اسیر داعشی در بازداشتگاه‌های سوریه و ادغام بیش از ۴۳ هزار عضو و خانواده از اردوگاه‌های الهول و روژ (در شمال سوریه)» تاکید کرد.

ژنرال مایکل اریک کورلا، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا اظهار کرد: شکست همه جانبه و دائمی داعش بر اقدامات مشترک ائتلاف و شرکا برای خنثی کردن فرماندهان اصلی میدان جنگ و بازگرداندن اسرا از الهول و روژ و بازپروری و ادغام آنها متکی است.

این نظامی آمریکایی افزود: تلاش‌های ما همچنان بر هدف قرار دادن داعشی‌هایی که سعی در اجرای عملیات‌هایی خارج از عراق و سوریه دارند و نیز آنهایی که قصد کمک به فرار داعشی‌های بازداشت شده را دارند، متمرکز است.

مه گذشته استان صلاح الدین عراق هدف بزرگترین حمله پس از حمله سال گذشته داعش به یکی از پایگاه‌های نظامی آن قرار گرفت.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک افسر که فرمانده یکی از تیپ‌ها بوده به همراه با تعدادی از نیرو‌های این تیپ در مقابله با حمله تروریست‌ها جان خود را از دست دادند.

دو روز بعد در حمله دیگری که توسط یک گروه شبه‌نظامی وابسته به داعش به پایکاه ارتش عراق در نزدیکی شهر کرکوک، یک سرباز این ارتش کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

 در پی این تحولات نیرو‌های امنیتی عراق عملیات نظامی گسترده‌ای را برای تعقیب و بازداشت عاملان این حملات در سه محور کرکوک، صلاح الدین و دیالی آغاز کردند.

سازمان ملل در گزارشی در ماه ژانویه گذشته اعلام کرد که طبق ارزیابی‌هایش داعش هنوز حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ عضو در عراق و سوریه دارد.

در ماه مه نیز ۱۷ نیروی سوری در حمله یک گروهک داعشی کشته شدند.

روزنامه الوطن سوریه نوشت که کشته‌ها از نیرو‌های ارتش سوریه و نیرو‌های عشایر بودند و داعش در منطقه رسم الکوم در حومه شرقی حمص دست به این حمله زد.

آخرین و بزرگترین حمله‌ای که داعش انجام داد، در آوریل بود که ۲۸ عضو لواء القدس در دو حمله جداگانه در صحرای سوریه کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز اعلام کرد که داعش در غرب فرات، صحرای دیر الزور، رقه و حمص با ایجاد کمین، حملات مسلحانه و مواد منفجره ۱۱۸ عملیات اجرا کردند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داعشی های اموزش داده شده توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها
۱۰:۰۲ ۲۹ تير ۱۴۰۳
داعشی های اموزش داده شده توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۸ تير ۱۴۰۳
بنویسید داعش بخوانید صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۳
این را هم بگویید که داعش با کمک اطلاعاتی سنتکام این جنایات را مرتکب میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۷ تير ۱۴۰۳
این اخبار توسط ارتش تروریست سنت‌کام فقط برای توجیه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق اعلام میشه و کی هست که ندونه آمریکا خودش داعش رو ایجاد و هدایت و حمایت می‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۷ تير ۱۴۰۳
اگر آمریکا از منطقه برود داعش تمام خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۳
اگه ظالمان امریکا ازبین برن وگرنه میرن ودوباره میان تانمیرن حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۷ تير ۱۴۰۳
شما هم حملات خود را علیه دانش ده برابر کنید و ریشه آنها را خوشک کنید که اگر دوباره پا بگیرند دیگر کسی جلو دارشان نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۹ تير ۱۴۰۳
داعش دیگر تمام شده هرچند آمریکا و اسرائیل می خواهند این جریان خبیث را زنده نگه دارند و در موقع لزوم از آن استفاده کنند اما مردم سوریه و عراق هوشیار شده اند دیگر در برای آنها قربانی نخواهند برید بلکه اگر سر بلند کنند که نخواهند توانست گردنشان را قبل از هر کس خودشان می شکنند و دیگر فریب ادعا های دروغین آنها را نمی خورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۷ تير ۱۴۰۳
میگه عملیاتشو دو برابر کرده بعد این عکسو گذاشتی؟!!! :)))
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۷ تير ۱۴۰۳
مهمترین کاری که کشورهای جهان باید انجام دهند اینه که برای ریشه کن شدن انها. بسیج شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۷ تير ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۷ تير ۱۴۰۳
اگر آمریکای دزد و تروریست از منطقه غرب آسیا برود آرامش و امنیت به منطقه برمی‌گردد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۳
پول و سرمایه و برنامه کاری و سلاح و دیگر تجهیزات از کجا میارن. اونها که در یک پایگاه تحت حفاظت نیروهای امریکایی در سوریه هستند تا فعالیت تروریستی نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۷ تير ۱۴۰۳
سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها دور از انسانیت است
درد‌ها و داغ‌های وارده بر پیکر فلسطین و ساکنان نوار غزه غیرقابل توصیف است.
اما سکوت و بی‌تفاوتی در مقابل این همه جنایت و وحشی‌گری نیز به دور از مسئولیت انسانی و اخلاقی بوده و در محکمه وجدان بشری و در محکمه الهی مردود و محکوم است.
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
و اروپا جنایتکار هم به همراه آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها بوده است.
آمریکا جنایتکار از سال 1982 تاکنون در تمامی جنایات همه گروه های تروریستی شریک جرم است. آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون در تمامی جنایات داعش شریک جرم است.
اروپا جنایتکار از سال 1982 تاکنون در تمامی جنایات همه گروه های تروریستی شریک جرم است. اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون در تمامی جنایات داعش شریک جرم است.
متأسفانه هنوز هم برخی ها بعد از گذشت 45 سال که از جنایت های وحشیانه آمریکا، سه کشور اروپایی و مزدورانشان ضد علیه مردم ایران درس عبرت نگرفتند چرا؟
بهترین گرینه و بهترین پاسخ 100 درصد فقط لغو برجام است و هم ساخت بمب اتمی است و هم 100درصد واجب است.

حمله امریکا جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.

حمله انگلیس جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود.
حمله انگلیس جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
Spain
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۷ تير ۱۴۰۳
بلانصبت این چهارپا دروغ میگه از دستی انها رو انجا نگر داشتن که ماندن خودشون توجیح کنن بتونن نفت منطقه رو به غارت ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۷ تير ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که با حمایت‌های سیاسی و مادی و نظامی خود از رژیم صهیونیستی در این جنایت‌ها حمایت می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار بزرگترین تهدید برای عراق، سوریه، یمن و منطقه است.
۱۹:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار بزرگترین تهدید برای عراق، سوریه، یمن و منطقه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳
که گروه تروریستی داعش و با کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی آمریکا در مقایسه با سال گذشته میلادی حملات خود در سوریه و عراق را دو برابر کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش عملیات‌های خود در سوریه و عراق را ۲ برابر کرده است
۱۹:۱۰ ۲۷ تير ۱۴۰۳
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش عملیات‌های خود در سوریه و عراق را ۲ برابر کرده است
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۹:۰۳ ۲۷ تير ۱۴۰۳
لعنت بر سنتکام، لعنت بر ترامپ و پمپئو و کلا لعنت بر هیئت حاکمه آمریکا که مبارز واقعی در برابر داعش و دیگر گروههای تکفیری یعنی سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی را شهید کردند تا این تکفیری های خبیث تحت مماشات و مدیریت خود آمریکا مجددا سر از لاک خود درآورده و فعالیتهای تروریستی خود را باز شروع نموده و توسعه دهند!!!
اینجاست که واقعا باید گفت: ((مرگ بر آمریکا))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۷ تير ۱۴۰۳
مگه سوریه و عراق ارتش ندارن ؟؟؟؟مگه پلیس ندارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نیروی اطلاعاتی ندارن که ما ایرانی ها باید ازشووون مواظبت کنیم ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۸:۴۲ ۲۷ تير ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : ننگ مرگ خاری ذلت نابودی کامل بر داعش و طالبان و رژیم جنایتمار صهیونیست جنایتکاران تروریست فاسد ظالمین ستمگران زورگویان دیکتاتور بدعت گذاران در امت واحده رسول الله ص و دین اسلام ناب محمدی ص باد این دو گروه اصلی داعش و طالبان و دیگر شاخه های تروریستی وابسته به این دو گروه بدعت گذار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی خبیث و همچنین رژیم جعلی جنایتکار اشغالگر متجاوز تروریستی صهیونیستی باید از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید هر چه سریعتر حذف مهو نابود شوند . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳
البته داعش تمام اقدامات خود را با برنامه های آمریکا
به پیش می برد !!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۸:۳۷ ۲۷ تير ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : ننگ مرگ خاری ذلت نابودی کامل بر داعش و طالبان جنایتکاران تروریست فاسد ظالمین ستمگران زورگویان دیکتاتور بدعت گذاران در امت واحده رسول الله ص و دین اسلام ناب محمدی ص باد این دو گروه اصلی داعش و طالبان و دیگر شاخه های تروریستی وابسته به این دو گروه بدعت گذار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی خبیث باید از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص حذف شوند . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۷:۵۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳
آمریکا میخواهد با تقویت کردن داعش حضور خود را موجه توجیح کند تا از عراق و سوریه خارج نشود پنیرهای خود را تقویت کند آمریکا هرگز با داعش نجنگیده ونخواهد جنگید داعش نیروی آمریکاست
Germany
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۷ تير ۱۴۰۳
آمریکا تا ثابت نکنه بغدادی رو کشته طرفدار داعش محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۹ تير ۱۴۰۳
طرفش هست چه ثابت بکنه یانکنه.امریکا وانگلیس واسرائیل وعربستان سعودی وهابی این طرفداران وتامین کننده ی داعشن خداظالمان رانابودکنه
آخرین اخبار