معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از اقدام این معاونت برای تدوین اسناد راهبردی توسعه گردشگری شهرستان‌های استان در جهت ارتقا جایگاه گردشگری و زیارت استان خبر داد.

محمد فرخ زاده با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر فارس در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری دینی و زیارت گفت: معرفی تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به مردم و طراحی و اجرای اسناد راهبردی توسعه گردشگری شهرستان‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌های درست هزینه کردن بودجه‌ها و فرصت بزرگی برای ایجاد ظرفیت‌های شغلی و تقویت زیر ساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کلان شهر شیراز و شهر‌های استان فارس ایجاد خواهد بود.

او افزود: علی‌رغم فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری (تاریخی، مذهبی، طبیعی و...) در استان، هنوز فارس نتوانسته است به سهم مناسب خود در بازار گردشگری دست یابد.

جانشین استاندار در شورای توسعه گردشگری افزود: مبنای تدوین این سند اجرایی، طرح جامع گردشگری استان تهیه شده توسط دانشگاه شیراز، بازدید‌های میدانی از ظرفیت‌های شاخص در شهرستان‌ها و پروژه‌های نیمه تمام و نظرات فعالین و صاحبنظران حوزه گردشگری و زیارت می‌باشد.

معاون استاندار فارس در پایان با تقدیر از همکاری‌های صورت گرفته در تدوین این اسناد ابراز امیدواری کرد متولیان امر از فرمانداران شهرستان‌ها تا میراث فرهنگی و اوقاف استان همت مضاعف کنند و با اجرایی کردن هرچه سریع‌تر آن گام موثری در رشد گردشگری استان بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار