مهم‌ترین حوادث ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قتل برادر با تفنگ بادی

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: فردی که با اسلحه تفنگ بادی برادر ۲۲ ساله خود را به قتل رسانده بود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ مهدی جوکار در تشریح این خبر اظهار داشت: در بیست و دوم تیرماه سال جاری، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری با سلاح گرم در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان فیروزآباد، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل و به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است، افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل ۲۸ ساله پس از درگیری متواری شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری قاتل آغاز کردند، عنوان داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته، متهم که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را به پلیس معرفی و تسلیم قانون شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در این خصوص یک قبضه اسلحه بادی کشف شد، گفت: متهم علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ماینر‌های ۲۲ میلیاردی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۷۰ دستگاه ماینر و پاور مربوطه خارجی قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری گفت: ماموران انتظامی کازرون با اقدامات فنی از نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این راستا ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی به همراه نمایندگان ادره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۰ دستگاه ماینر و ۶۰ دستگاه پاور مربوطه که قاچاق بود را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری عاملین تیراندازی در عروسی با اسلحه جنگی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۲ نفر ادمین پیج اینستاگرامی هنجار‌شکن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در راستای طرح شناسایی اراذل و اوباش و هنجارشکنان در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا مرودشت موفق به شناسایی یک صفحه اینستاگرامی شدند که در آن کلیپی از دو نفر از بلاگر‌های مشهور که در یک مراسم عروسی (قبل از ماه محرم) اقدام به تیراندازی با اسلحه جنگی و شکاری و همچنین قدرت نمایی کرده‌اند مشاهده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی موفق شدند در این خصوص هر ۲ نفر را دستگیر و یک قبضه اسلحه جنگی را نیز از آنان کشف کنند. 

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمین پس از اقرار به جرم خود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: برخورد با مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف موتورسیکلت ۷ میلیاردی قاچاق در ارسنجان 

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خدابخش حسن‌زاده گفت: به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و بلافاصله اقدامات لازم را برای توقیف آغاز کردند.

او خاطر نشان کرد: مأموران پس از انجام تحقیقات و اطمینان از صحت قاچاق بودن موتورسیکلت مذکور، با هماهنگی قضایی آن را متوقف و راکب را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ حسن‌زاده با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت مذکور از سوی کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دپو ۴۵ کیلو مواد مخدر در منزل 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۴۵ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در بازرسی از یک منزل در شیراز خبر داد. 

سرهنگ عبدالرضا ضربت گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی مطلع شدند افرادی اقدام به نگهداری مواد مخدر در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز کرده‌اند، که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۴۴ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک و ۴۵۰ گرم حشیش را کشف کردند.
سرهنگ "ضربت" با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان فارس قرار دارد.

انهدام باند سارقان در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری ۳ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت کابل برق و درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران تجسس کلانتری قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی ۳ نفر از سارقان شدند و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۱۱ فقره سرقت کابل برق و درون خودرو در سطح شهرستان اقرار و مقداری اموال مسروقه نیز کشف شد، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

خودروی راننده قانون گریز، حامل کالای قاچاق بود

فرمانده انتظامی فیروزآباد ازتوقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه مزدا تک کابین مشکوک و جهت توقف و بازرسی خودرو دستور ایست صادر کردند.

او افزود: راننده قانون گریز بدون توجه به ایست اقدام به فرار و قصد زیرگرفتن مامورین را داشته که با اقدامات فنی و تخصصی خودرو پس از طی مسافتی توقیف و راننده متخلف نیز دستگیر شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: ماموران در بررسی از این خودرو ۸ دستگاه ماکروفر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشوئی، یک دستگاه ماکرو ویو و یک دستگاه اسپلیت قاچاق همراه با پنل به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: پلیس با مشارکت مردمی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

قاچاق گازوئیل در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان، ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد. 

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهر ایج پس از هماهنگی قضایی با بر پایی تور ایست و بازرسی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق احشام و کشف ۶ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۶ فقره سرقت احشام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در اطراف روستا‌های این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارق در بازجویی و تحقیقات به عمل آمده به ۶ فقره سرقت اعتراف کرد، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

دستگیری ۴ نفر از عاملین نزاع و درگیری در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۴ نفر از عاملان نزاع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی بیان کرد: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری در یکی از اماکن سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص ۴ نفر را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی اقلید خاطر نشان کرد: پس از تشکیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرقت موتورسیکلت در شیراز و کشف در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی بوانات با اقدامات فنی و بازدید و استعلام از خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها، متوجه یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی شدند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، عنوان داشت: تلاش جهت شناسایی سارق یا سارقین ادامه دارد.

سرهنگ مزارعی از هموطنان عزیز درخواست کرد پلیس را در ارتقاء امنیت عمومی جامعه یاری و در صورت مشاهده موارد مشکوک و اطلاع از هرگونه سرقت و یا فعالیت افراد در ارتکاب سرقت، مراتب را به سامانه ۱۱۰ گزارش کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار