شهردار تبریز گفت: تخصیص سه میلیارد و ۳۲۲ میلیون یوان فاینانس برای ساخت خط ۲ متروی این شهر از سوی شورای اقتصاد ابلاغ شد.

 هوشیار اظهار کرد: بهره‌مندی از تسهیلات خارجی یکی از راهکار‌های تامین منابع مالی پروژه‌های ملی تبریز است که روند ساخت این طرح‌ها را شتاب می‌بخشد.

وی افزود: بر این اساس درخواست استفاده از تسهیلات خارجی برای ساخت خط ۲ متروی تبریز در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات به تصویب رسید.

هوشیار اعلام کرد: مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح ساخت فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

شهردار تبریز با اشاره به مبلغ این تسهیلات خارجی و نحوه بازپرداخت آن اعلام کرد: مبلغ کل تسهیلات خارجی با احتساب سود، بیمه و سایر کارمزد‌های آن سه میلیارد و ۳۲۲ میلیون یوان چینی است که دولت متعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این تسهیلات شده است.

هوشیار اضافه کرد: این تسهیلات صرفا برای هزینه در فاز اول خط ۲ متروی تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ملاحظات زیست‌محیطی، پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی پروژه به عنوان آورده متقاضی تسهیلات، ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه وزارت کشور به شورای اقتصاد و نحوه بازپرداخت آن توسط شهرداری تبریز و وزارت کشور شروط ضمنی ابلاغیه شورای اقتصاد است.

وی یادآور شد: بر اساس زمان بندی انجام گرفته فاز اول خط ۲ متروی تبریز حد فاصل قراملک تا استانداری تا خرداد سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.