شهردار تبریز اعلام کرد: وزارت کشور با اختصاص منابع مالی خارجی به خط ۲ قطار شهری تبریز موافقت کرد.

یعقوب هوشیار گفت:این موافقت نامه با امضای رئیس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شده است و از سوی استاندار، نمایندگان استان در مجلس و مدیران شهری برای جذب آن پیگیری لازم انجام می‌شود.

او  با بیان اینکه حدود هشت هزار میلیارد تومان منابع مالی خارجی برای قطارشهری تبریز جذب می‌شود اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پنج ایستگاه خط ۲ قطارشهری در ۲ سال آینده تکمیل شود.

او با اشاره به هدف گذاری برای اتمام حفاری تونل‌های خط ۲ تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: سقف ۲ ایستگاه این خط در مسیر قراملک تا استانداری ساخته شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: دولت تاکنون ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای قطارشهری تبریز پرداخت کرده است و اخذ ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع دولتی ابلاغ شده نیز پیگیری می‌شود.

هوشیار با بیان اینکه در یک ماه اخیر نوسانات ارزی، عملکرد سازمان قطارشهری را تحت تاثیر قرار داده است یادآور شد: تلاش می‌شود مطابق زمان بندی روند اجرای این طرح ادامه یابد.

او با اعلام اینکه ایستگاه «قونقاباشی» خط یک قطار شهری تبریز تا ۱۰ روز آینده و همزمان با نیمه شعبان به بهره برداری می‌رسد افزود: این ایستگاه در زمینی به مساحت بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۲۵ متر پایین‌تر از سطح زمین احداث شده و در طراحی آن از معماری سنتی و مکتب هنری آذربایجان استفاده شده است.

او  همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه افزوده شده است گفت: با اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید دیگر به این ناوگان اتوبوسرانی و ۷۴ دستگاه در سال جاری وعده الحاق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حال تحقق است.

قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.

در حال حاضر خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.