مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی ۱۶۹.۲ کیلومتر طرح آزادراهی در استان در دست اجراست گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها حدود ۵۸ درصد است.

موسوی گفت: طرح‌های آزادراهی شامل آزادراه تبریز- مرند - بازرگان به طول ۵۱ کیلومتر، آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۲۸.۲ کیلومتر، آزادراه مراغه - هشترود به طول ۹۰ کیلومتر و تکمیل نواقص آزادراه تبریز - زنجان است.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های آزادراهی استان ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته تصویب شد که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر استانی رئیس جمهور شهید است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح‌ها ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و برای تکمیل این طرح‌ها ۱۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

موسوی ادامه داد: قطعه۱ آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول ۶۳ کیلومتر با عنوان آزادراه تبریز - مرند با پیشرفت فیزیکی ۳۷.۵ درصد در دست اجرا و بقیه قطعات این پروژه به طول ۲۱۷ کیلومتر هنوز به پیمان نرفته است.

وی یادآور شد: ۱۳ کیلومتر اول این آزادراه (کنارگذر غربی) زیر ترافیک رفته و سه هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۲۹ کیلومتر از قطعه۴ آزادراه تبریز - ارومیه نیز زیر ترافیک رفته و قطعه۳ شامل زوج تونل به طول ۴.۵ کیلومتر متوقف بوده، قطعه۵ به طول ۴۴ کیلومتر به پیمان نرفته و تنها قطعه۶ (رینگ دوم جنوبی تبریز) با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۲ درصدی در حال اجرا است که ۱۱ کیلومتر از آن معارض دارد.

موسوی افزود: برای اجرای قطعه۶ این طرح پنج هزار میلیارد ریال به صورت نقدی، پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و سه هزار میلیارد ریال از محل تخصیص قیر اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: قطعه یک الف آزادراه مراغه - هشترود دارای پیشرفت حدود ۲۷.۵ درصدی، قطعه۱ ب پیشرفت ۶ درصدی، قطعه۲ پیشرفت ۸۴ درصدی، قطعه۳ پیشرفت ۸۳ درصدی و قطعات۴ و ۵ با هم دارای پیشرفت حدود ۴۱ درصدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قطعات۲ و ۳ و قسمتی از قطعه۴ این آزادراه جمعا به طول ۴۸ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی، محدوده جهش تولید دانش بنیان (کیلومتر ۱۳ تا ۴۸) پیشرفت ۷۹ درصدی داشته و قطعه۱ (الف و ب) این پروژه متوقف است.

موسوی اعتبار تخصیص یافته به پروژه آزادراه مراغه - هشترود را یک هزار و ۳۳۴ میلیار ریال به عنوان قسط اول ماده ۵۶ اعلام کرد و ادامه داد: آزادراه تبریز - زنجان نواقصی مانند تقاطع ها، تونل‌ها و آسفالت دارد که در حال تکمیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.