رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ساختار هرم سنی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در آستانه سالمند شدن قرار دارند.

فتح‌زاده در جلسه بررسی ساختار نیروی انسانی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: تعداد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ برابر با ۱۰۳ هزار و ۶۵۱ نفر بوده و سهم مردان از این تعداد ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد است.

وی با بیان اینکه سن بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۶ نفر از کارکنان دولت در استان بالای پنجاه سال است و در پنج سال آتی بیش ۱۷ درصد کارکنان در استان بازنشسته خواهند شد افزود: ۵.۵ درصد کارکنان دارای مدرک دکتری، ۲۴.۳ درصد فوق لیسانس، ۴۵ درصد لیسانس و بقیه فوق دیپلم و پایین‌تر هستند. 

فتح‌زاده متذکر شد: چالش اساسی و بنیادی دستگاه‌های اجرایی بازنشسته شدن نیروی‌های کیفی و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف توسعه سازمان و جانشین‌سازی نامناسب آنهاست. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: ۱۶ هزار و ۴۱۸ نفر از کارکنان استان مجرد هستند که باید اقدامات و تسهیل‌گری لازم برای فراهم نمودن زمینه ازدواج این قشر فراهم شود. 

وی اذعان داشت: تدوین برنامه کیفی‌سازی نیروی انسانی، جانشین‌پروری، متناسب سازی شغل و تحصیل، تدوین برنامه‌های توانمندسازی کارکنان در ارتباط با شغل و بکارگیری بر مبنای توانمندی فردی و سازمانی مهم‌ترین عامل در ارتقا کارایی، اثربخشی و بهره‌وری نیروی انسانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار