مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از صدور مجوز تولید میلگرد فولادی در میانه خبر داد.

 سرتیپی پس از بازدید از مجتمع فولاد میانه و شرکت فولاد آذربایجان اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای صدور تولید میلگرد فولادی از طریق مکاتبه با مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و همچنین مذاکره حضوری با وی انجام شده است و این موضوع تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم پیگیری این موضوع توسط شرکت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به عنوان سرمایه گذار اصلی طرح تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه میلگرد SBQ نوعی میلگرد فولادی طویل است که با کیفیت تضمین شده به مشتریان عرضه می‌شود گفت: این میلگرد‌ها به دلیل داشتن تلرانس‌های دقیق برای کاربرد‌هایی که نیاز به تنش بالا دارند مناسب هستند و در ساخت قطعات تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرتیپی اظهار کرد: تولید فولاد SBQ در ایران ضمن اینکه می‌تواند به جایگزینی این محصول با نمونه‌های وارداتی و صرفه‌جویی ارزی کمک کند زمینه را برای توسعه صنایع پایین دستی و ایجاد اشتغال در این بخش فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز روزافزون صنایع مختلف به فولاد SBQ صدور مجوز توسعه شرکت فولاد آذربایجان برای تولید این محصول می‌تواند گامی مهم در جهت تحقق این اهداف باشد.

عبدالحمید سرتیپی پس از حضور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان میانه از مجتمع فولاد میانه و شرکت فولاد آذربایجان بازدید کرد.

در جریان این بازدید مدیران این ۲ شرکت مسائل و مشکلات خود را با مدیرکل صمت در میان گذاشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.