رئیس جمهور آمریکا از مردم کشورش خواست درباره انگیزه تیراندازی به ترامپ و ترور او گمانه‌زنی نکنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از دریافت گزارش کوتاهی از وضعیت تحقیقات درباره سوءقصد علیه جان دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه او، بیانیه‌ای را منتشر کرده و در آن از مردم آمریکا خواست تا زمان تکمیل تحقیقات، در خصوص انگیزه‌های فرد ضارب فرضیه ایجاد نکنند.

به گزارش الجزیره، بایدن گفت که تحقیقات در این خصوص آغاز شده و هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. به گفته او، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) هنوز هیچ اطلاعاتی درباره انگیزه‌های فرد ضارب ندارد».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که در حال حاضر سطح امنیت ترامپ افزایش پیدا کرده و سرویس مخفی تمام قابلیت‌ها و اقدامات حفاظتی لازم را برای تضمین امنیت ترامپ به کار بسته است.

جو بایدن  خواستار حفظ وحدت در کشور شد و اشاره کرد که با دونالد ترامپ صحبت کرده است. بایدن می‌گوید با رقیب خود مکالمه‌ای «کوتاه، اما خوب» داشته و به همراه «جیل بایدن» همسرش برای ترامپ و خانواده‌اش دعا خواهند کرد. وی در انتها به فرد کشته شده در این حادثه تیراندازی اشاره کرد و به خانواده او تسلیت گفت. 

رئیس جمهور آمریکا در نطق پیشین خود، در واکنش به ترور نافرجام ترامپ گفته بود: «خشونت سیاسی در آمریکا جایی ندارد و بی‌سابقه است و باید همگان آن را محکوم کنند». 

بایدن قرار بود روز دوشنبه به ایالت تگزاس برود، اما پس از حادثه مذکور تصمیم گرفت رویداد انتخاباتی خود را عقب بیندازد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۵ تير ۱۴۰۳
اگر برای ما اتفاق افتاده بود
زبانشون قطع بشه
کانالهای صهیونیست انتراشغال و مابقی ازش صدها فیلم هندی غمبار میساختند و بخورد مردمی که اهل مطالعه و تحقیق نیستند .می دادند
آخرین اخبار