آخرین آمار مدیریت منابع آب کشور نشان می‌دهد موجودی مخازن سد‌های کشور نسبت به هفته گذشته ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس آخرین آمار از وضعیت سد‌های کشور از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ که از مهر سال گذشته آغاز شده تا ۲۳ تیر، ورودی سد‌های کشور ۷ درصد افزایش پیدا کرده و به بیش از ۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده است. این در حالی است که سال گذشته ۳۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های کشور شده بود.

خروجی سد‌ها نیز در همین بازه زمانی رشد ۷ درصدی داشته و در حالی که سال گذشته ۲۷ میلیارد مترمکعب از سد‌ها برای تامین آب در بخش‌های مختلف مصرفی استفاده شده بود، برای امسال این رقم با افزایش ۲ میلیارد مترمکعبی به ۲۹ میلیارد مترمکعب رسیده است.

به طور کلی تا آمار منتهی به ۲۳ تیر، موجودی سد‌های کشور به ۳۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که معادل ۶۱ درصد پرشدگی سد‌ها است که ۲ درصد نسبت به پرشدگی ۶۳ درصدی در هفته گذشته کاهش پیدا کرده است؛ البته سال گذشته میزان پرشدگی مخازن ۹ درصد کمتر و در نزدیکی ۲۹ میلیارد مترمکعب بود.

در ادامه وضعیت سد‌های مهم کشور به تفکیک استان قابل مشاهده است که در مهمترین آنها سد‌های پنجگانه استان تهران ۶۸۷ میلیون مترمکعب موجودی آب دارند که این رقم معادل ۳۶ درصد پرشدگی است. موجودی سد‌های تهران در مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.

موجودی سد‌های کشور

مجموع ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور نیز تا ۲۲ تیر ۲۴۵.۱ میلیمتر ثبت شده که نسبت میانگین ۲۳۸.۳ میلیمتری در بلند مدت، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد. در مقایسه با سال آبی گذشته هم که ۲۰۵ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۹ درصد افزایش بارندگی به ثبت رسیده است.

میزان بارندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار