هدایتی وکیل باشگاه پرسپولیس درباره جلسه کمیته تعیین وضعیت در مورد پرونده شکایت از بیرانوند توضیحاتی را بیان کرد.

هومن هدایتی وکیل باشگاه پرسپولیس درباره مباحث مطرح شده در جلسه کمیته تعیین وضعیت درباره شکایت از علیرضا بیرانوند اظهار کرد: جلسه بیرانوند روز گذشته برگزار شد و ۲ طرف مستندات خود را ارائه کردند و ما علاوه بر لایحه دفاعی،  درباره قوانین و مقرراتی که در این باره هست به صورت شفاهی و کتبی توضیح دادیم. تمام اسناد مالی مبنی بر اینکه تمامی مطالبات بیرانوند را پرداخت کردیم را ارائه کردیم و قرار شده تا روز یکشنبه مدارک بیشتری را طرفین که عموما مسائل مالی هست را تحویل کمیته تعیین وضعیت بدهیم. منتظر می شویم ببینیم که کمیته تعیین وضعیت چه تصمیمی می گیرد. 

او درباره اینکه درخواست غرامت ۲۰ میلیاردی از بیرانوند صحت دارد، گفت: بله، براساس الزامات فیفا  و قوانین کمیته تعیین وضعیت ، در تمام مواردی که بازیکن قراردادش را فسخ می کند باید غرامت بپردازد و هیچ استثنایی وجود ندارد.  اگر فسخ قرارداد غیر موجه باشد در تمام موارد بازیکن باید خسارت بدهد.کمیته تعیین وضعیت می تواند از ما سوال کند میزان خسارت  مورد مطالبه تان چقدر است و ما هم طبق قوانین حاکم  اعلام مردیم میزان خسارت مشخص نیست چون باید کمیته تعیین وضعیت این میزان را مشخص کند اما براساس کف خسارت و مانده قرارداد بازیکن هست.

او افزود: مبلغ قرارداد بیرانوند در سال دوم ۱۹۸۸۵۰۰۰۰۰۰۰ معادل ۱۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هست. مطالبه خسارت و غرامت کردیم که در صورت جلسه یادداشت شد و کمیته تعیین وضعیت می تواند براساس   کیفیت بازیکن این رقم را اضافه  کند. از لحاظ حقوقی غرامت این است که بازیکنی که  جانشین بازیکن قبلی می شود همین کیفیت را داشته باشد . قیمت یک دروازه بان ملی پوش برای پرسپولیس  چقدر است؟  اگر بیرانوند نیست آن نفر که بتواند جایگزین  بیرانوند شود رقمش چقدر است و این میزان غرامت را مشخص می کند.

هدایتی گفت: پولها همه به حساب بیرانوند ریخته شده است  و پولی که در حساب نشسته باشد را نداریم. 

او درباره گذاشتن الحاقیه به قرارداد بیرانوند گفت:   من فکر می کنم همکارانم در باشگاه توضیحات دادند و ما همچنان  همکار هستیم و باید از نظرات همکاران خود تمکین کنیم و همه نظرات مسئولان باشگاه در این باره کاملا درست و صحیح بوده است. الحاقیه در بند اولش نوشته بود که یک عددی  سهوی نوشته شده بود که باید درست می شد. در بند دوم  الحاقیه مطلب خوبی نوشتند . در آن نوشته شده که چنانچه ۱۵ روز پس از پایان فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳  و جام حذفی  مطالبات پرداخت نشد بازیکن می تواند فسخ کند. در ماده ۱۶ مقررات تعیین وضعیت خودمان هم می گوید که فسخ مسابقاتی بعد از پایان جام حذفی هست . فینال جام حذفی ۳۱ خرداد ماه بوده است ، اما بیرانوند ۳۰ خرداد ماه فسخ کرده است و بند فسخ  هنوز فعال نشده بود . باشگاه پرسپولیس بعد از ۳۱ خرداد ماه، ۱۵ روز فرصت داشته تا مطالبات بیرانوند را پرداخت کند .

او درباره اینکه بیرانوند می گوید فسخ قراردادم قانونی هست، گفت: بیرانوند بیان کرده منظورش  بازی آخر پرسپولیس بوده است. اگر آن نیز  در نظر بگیریم باشگاه پرسپولیس ۱۴ خرداد ماه همه را تسویه حساب کرده است . 

هدایتی درباره اینکه پرونده بیرانوند به کجا می انجامد ، گفت: چیزی که ما به عنوان بخش حقوقی می دانیم این است که   این پرونده به صورت عادی در کمیته تعیین وضعیت بررسی می شود. ما از لحاظ حرفه ای به این پرونده نگاه می کنیم و  کمیته تعیین وضعیت تحت تاثیر احساسات قرار نمی گیرد  و این پرونده معمولی هست و ده ها پرونده در ارگان قضایی فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار می گیرد و در این باره تصمیم می گیرند . ملاک قانون است و ما تبعیت می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار