سرمربی تیم فوتبال نوجوانان گفت: هرکس احساس می‌کند می‌تواند کمک کند حتما خودش را به دپارتمان جوانان فدراسیون معرفی کند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

عباس چمنیان پس از پایان تمرینات گروه سوم بازیکنان حاضر در انتخابی تیم ملی جوانان، اظهار داشت: صبح امروز سومین گروه از بچه‌هایی که استعدادیابی شدند مورد ارزیابی قرار گرفتند و اردوی سوم از این چهار مرحله انتخابی به پایان رسید‌‌. از عصر امروز نیز بازیکنان حاضر در گروه چهارم به مرکز ملی فوتبال می‌آیند.

او ادامه داد: تا روز شنبه ارزیابی این گروه را هم انجام خواهیم داد تا درمورد بازیکنان استان‌های مدنظر که برای استعدادیابی به آنها رفتم، برخی نفرات تیم ملی سابق نونهالان و برخی بازیکنانی که در جریان لیگ آنها را دیده بودیم، به یک جمع‌بندی برسیم.

وی افزود: زمان خیلی کمی تا مسابقات کافا داریم. ناچار بودیم تیم به یک هسته ابتدایی برسد و برخی نفرات را بشناسیم. خوشحالم استعدادهای خیلی زیادی را دیدیم و برای من سخت است تعدادی از این بازیکنان را فعلا در تیم ملی نداشته باشیم‌ زیرا همگی استعداد و آینده فوتبال کشور هستند.

چمنیان تصریح کرد: گروهی که به اردوی بعدی ما دعوت می‌شوند، منتخبی از بازیکنانی هستند که در این ۸ روز مورد ارزیابی قرار گرفتند. آنها ساختار ابتدایی تیم را تشکیل می‌دهند تا هرچه سریع‌تر برای تورنمنت کافا آماده شویم اما روند استعدادیابی ما پس از این تورنمنت هم ادامه دارد زیرا در این رده سنی نمی‌توان به گذشته اکتفا کرد بلکه باید استعدادیابی به روز صورت بگیرد. خیلی از بچه‌ها پیشرفت می‌کنند و تغییرات مداوم است. شاهد بوده‌ایم برخی بازیکنانی که سابقه ملی آنچنانی نداشته و حتی در باشگاه‌های محلی بازی می‌کنند، به حدی توانایی و استعداد دارند که احتمالا جزء گزینه‌های ما برای اردوهای بعدی هستند.

وی عنوان کرد: نکته خیلی مهم این است نفراتی که در این ۸ روز زیرنظر ما کار کردند، صرفا برای ارزیابی و تست‌گیری دقیق‌تر دعوت شدند و تاکنون از هیچ استانی بازیکنی را در لیست نهایی خود قرار نداده‌ایم. قطعا پس از پایان این ۸ روز طبق همفکری با کادرفنی و ارزیابی دقیق‌تر، بازیکنان را دعوت می‌کنیم. تا الان هرکس به اردو آمده قطعا برای تست بوده نه برای دعوت به تیم ملی.

سرمربی تیم ملی نوجوانان تصریح کرد: امیدوارم در فضای پررنگی که در شبکه‌های مجازی ایجاد شده، هیچ سوء استفاده‌ای صورت نگیرد. هیچکس با ما ارتباط نداشته و من اصلا توصیه‌پذیر نیستم. صرفا به توانمندی بچه‌ها فکر می‌کنم و شان تیم ملی به حدی بالا است که در آینده بازیکنانی دعوت می‌شوند که هم از لحاظ کیفیت فنی، هم شخصیتی و هم ذهنی قابلیت حضور در اردو را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار