وزیر ورزش و جوانان در نشست صمیمانه با ورزشکاران المپیکی و خانواده‌هایشان اظهاراتی را مطرح کرد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان  در نشست صمیمانه که وزارت ورزش به همراه کمیته ملی المپیک در نظر گرفته بودند، در جمع ورزشکاران و خانواده‌های آنها اظهار کرد: این نشست به برکت وجود مادران شکل می‌گیرد و خوشحالم این فضای صمیمی ایجاد شده است تا ورزشکاران برای اولین بار قبل از المپیک با مادران خود در این مراسم حاضر می‌شوند.

او  افزود: من خودم شخصا هرچیزی که دارم از مادرم است، هرچند که در قید حیات نیست، اما  هرچیزی که دارم از دعای اوست. این نشست یک کار مشترک با کمیته ملی المپیک است و متعلق به ورزشکاران است و فقط به وزارت ورزش تعلق نمی‌گیرد.

هاشمی افزود: همه شرایط فراهم شده تا ورزشکاران به بهترین شکل اعزام شوند. ۴۰ ورزشکار به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند. تلاش‌های فدراسیون‌ها و مربیان به گونه‌ای بوده که ورزشکاران با بهترین شرایط در مسابقات المپیک حاضر شوند. مدال گرفتن مهم است، اما اگر بتوانید با همان توانمندی‌هایی که در تمرینات دارید در مسابقات حاضر شوید باعث خوشحالی مردم خواهید شد. روز گذشته که در اردوی ژیمناستیک حاضر شدم مربی تیم گفت حرکاتی که در تمرین انجام شد می‌تواند مدال آور باشد.

وزیر ورزش ادامه داد: تلاش می‌کنیم برای حضور قهرمانان آغوشمان را باز کنیم همانطور که به تازگی احسان حدادی توانست ریاست فدراسیون دوومیدانی را کسب کند.

هاشمی ادامه داد: وقتی نام مادر می‌آید تمام خانواده را پوشش می‌دهد و این به این معنی نیست که ما پدر‌ها را فراموش کردیم. خواهشم از مادران این است که فرزندان خود را دعا کنند، چون دعای مادران باعث افتخار ورزشکاران می‌شود و افتخار ان‌ها موجب افتخار کشور خواهد شد.

او گفت: ۲۰۷ کشور در المپیک حاضر هستند و در فضای صمیمی به رقابت خواهند پرداخت و شما هم نمایندگان ما هستید و برای خود نمی‌جنگید بلکه برای کشورمان خواهید جنگید. خواهشم از قهرمانان این است که تمرکز خودرا حفظ کنند تا به موفقیت برسند و دل میلیون‌ها ایرانی شاد شود.

وزیر ورزش افزود: لازم است بگویم مربی هم نقش خانواده را ایفا می‌کند که بیشترین دلسوزی را برای موفقیت آنها دارند.

همچنین کیومرث هاشمی پس از پایان نشست با ورزشکاران المپیکی در جمع خبرنگاران اظهار  کرد: کار مشترکی بود که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام دادند. کار جدیدی که این دوره انجام شد حضور مادران ورزشکاران بود کسانی که در پشت صحنه فرزندان خود را حمایت و دعا می‌کنند. ما به سهم خودمان از این مادران که نقش بسزایی در موفقیت فرزندان خود دارند تقدیر کردیم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام تلاش خود را انجام دادند تا کاروان ایران با آرامش در المپیک پاریس شرکت کند.

او ادامه داد: آوردگاه المپیک خیلی سخت است. تمام کشور‌ها سرمایه‌گذاری کردند و با بهترین شرایط می‌آیند. توقع ما از ورزشکاران این است که خودشان باشند و همان کاری را که در تمرینات انجام می‌دهند در صحنه مسابقات هم به نمایش بگذارند.

هاشمی درباره پاداش به مادران و همسران المپیکی‌ها گفت: مبلغ ناچیزی بود که به مادران و همسران ورزشکاران المپیکی پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار