معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: واحد شماره ۴ گازی نیروگاه شهید رجایی برای رفع اشکال صدای غیر عادی از محفظه احتراق به صورت اضطراری در دست تعمیرات قرار گرفت.

بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: به منظور بررسی و رفع اشکال صدای غیر عادی از محفظه احتراق از سوی متخصصان نیروگاه، به صورت اضطراری در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیر شد و واحد برای خدمت رسانی به هموطنان در مدار تولید قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از بررسی اشکال از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک اقدامات لازم از جمله دمونتاژ محفظه احتراق شماره ۳ شامل باز کردن اتصالات سوخت مایع، هوای پرژ، فلکسیبل سوخت گاز، فلکسیبل هوای اتمایز و نازل سوخت و در ادامه باز کردن درب محفظه احتراق و دمونتاژ کراس فایر تیوب‌ها و بیرون آوردن لاینرو فلواسلیو و سپس دمونتاژ محفظه احتراق شماره ۴ تا مرحله باز کردن درب محفظه احتراق انجام شد.

غنوی یادآورشد: متخصصان این امورعلیرغم بالا بودن دمای داخل محفظه‌های احتراق از محفظه شماره ۳ وارد محفظه‌های احتراق شده و از کلیه قسمت‌های محفظه‌های احتراق اعم از گایدون، اگزوز و سایر تجهیزات محفظه احتراق بازدید کردند.

این مدیر اظهار داشت: همچنین تعمیر و بازسازی تعدادی کلدینگ‌های محافظ پیچ‌های فلنج دیفیوزر، تعمیر پوسته داخلی اگزوز هود نزدیک پره متحرک ردیف ۳، بازسازی ورق‌های لوله‌های بویلر و سایر تجهیزات از سوی متخصصان تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شد.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: با ایجاد اشکال ویبریشن در یاتاقان توربین واحد شماره ۵، بلافاصله به منظور تسریع در رفع مشکل آن و استارت واحد، متخصصان نیروگاه اقدام به خروج واحد و دمونتاژ محفظه احتراق و محفظه «رپر» نمودند تا پوسته «دیس شارژ» کمپرسور، برای دسترسی به یاتاقان توربین، آماده جداسازی و برداشتن از محل نصب خود شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی دارای ۳ بلوک است که هر یک از ۲ واحد گازی و یک واحد بخاری تشکیل شده و هر بلوک در مجموع، بیش از ۳۰۰ مگاوات توان تولید برق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار