احداث ۲۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ۲۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر و حرارتی در حال ساخت و نصب است که به مرور زمان وارد مدار خواهد شد.

ابوالفضل موتاب‌ها  مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه شهیدرجایی نقش مهم، کلیدی و اساسی در پایداری شبکه سراسری برق در کشور دارد و برق بیش از سه میلیون نفر را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۲ سال از عمر نیروگاه شهیدرجایی می‌گذرد، اما این نیروگاه همانند روز اول انرژی الکتریکی تولید می‌کند و گام‌های مهمی در زنجیره تامین انرژی الکتریکی برداشته است.

موتاب‌ها با بیان اینکه توان الکتریکی تولید شده در نیروگاه شهید رجایی همانند سایر مولد‌های انرژی، وارد شبکه سراسری شده و از طریق مصرف کنندگان و ذی نفعان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این نیروگاه سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی برای آمادگی کامل واحد‌های سیزده گانه را برنامه ریزی و اجرا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۵۵ روز تعمیرات این نیروگاه با تمام توان و آمادگی کامل خدمت رسان هموطنان است، یادآور شد: میزان تولید برق در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۶ درصد و همچنین بیش از ۹ درصد نسبت به سال گذشته نیز افزایش دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه صنعت برق گفت: ۹ هزار و ۱۴۷ مگاوات برق از سال ۱۴۰۰ تاکنون با اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ظرفیت شبکه تولید اضافه شده که باعث کاهش ناترازی تولید و مصرف برق می‌شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با بیان اینکه با مدیریت مصرف می‌توانیم از تابستان امسال نیز با موفقیت عبور کنیم، بیان کرد: اگر ما مصرف برق را مدیریت کنیم در واقع می‌توان گفت در مصارف آب و برق و انرژی مدیریت و صرفه جویی انجام داده ایم.

نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی ۲۰۴۲ مگاوات، سالانه ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار