از برگزیدگان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان قزوین تجلیل شد.

در اختتامیه هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان قزوین از ۲۹۰ دانش آموز، ۴۳ فرهنگی و ۱۴ دانش آموز رتبه برتر کشوری در خصوص موضوع سلامت دانش آموزی تجلیل شد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان گفت: برخی دانش آموزان در حوزه سلامت روان با مشکلاتی، چون افسردگی، اضطراب، میل به خودکشی و فرار از خانه، بی رغبتی، بی احترامی به پدر و مادر و پرخاشگری روبرو هستند که باید برنامه‌های تربیتی ویژه‌ای در این خصوص صورت بگیرد.

سیاهکلی مرادی افزود: تبلیغات رسانه‌های داخلی و خارجی و معاندین هجمه هماهنگی دارند تا بتوانند ایمان و اعتقاد را از مردم، به خصوص دانش آموزان بگیرند و سبک زندگی دیگری را رواج دهند که متاسفانه تا حد بسیار زیادی نیز در این راه موفق بودند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان پرسش‌هایی در خصوص مسائل روز خود دارند که پاسخ به آن سوال‌ها به توضیحات اصولی احتیاج دارد، خاطرنشان کرد: به این سوالات بایستی طوری پاسخ داده شود که دانش آموزان دچار ضرر و آسیب نشوند که در این خصوص باید عزم جهادی و ملی توسط تمامی دستگاه‌های فرهنگی و نهاد‌های تربیتی به صورت خالصالنه صورت گیرد.

این مسئول در خصوص نقش مهم مربیان سلامت، تاکید کرد: مسایل اقتصادی، فرهنگی- هنری و به خصوص سلامت دانش آموزان باید علاوه بر آموزش علمی در ساعت‌های آموزش و پروش براساس سند تحول بنیادین به دانش آموزان ارائه شود.

وی خطاب به اولیا دانش آموزان بیان کرد: فرزندان شما در انتخاب رشته تحصیلی، شغل و آینده خود باید خود تصمیم گیرنده نهایی باشند چرا که آنها به استعداد و علایق خود بیشتر شناخت دارند و اولیا نباید بیش از اندازه در این مسائل سخت گیری کرده و نظر خود را تحمیل کنند.

این مسئول ادامه داد: امروزه حتی در خصوص نحوه مصرف مواد غذایی دانش آموزان مسائلی وجود دارد و اینکه میل دانش آموزان به فست فود‌ها بیشتر از مواد غذایی سالم شده و همین مساله بیانگر عدم آگاهی آنها به سلامت جسمی آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان این است که هوش، استعداد، شخصیت پذیری و حتی تفاوت‌های فردی را بپذیرند و خود را باور داشته باشند که این مساله نیز در مدارس می‌تواند به خوبی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار