کودکان و نوجوانان دارالمرحمه سمنان با حضور پرشور در گردهمایی عاشورایی عاشقانه‌های خود در رثای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) را به نمایش کشیدند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان واقع در میدان پدران آسمانی شامگاه سه‌شنبه سوم محرم بزمگاه عاشقان کودکان و نوجوانان سمنانی در سوگ شهیدان نینوا بود.

کودکان و نوجوانان حاضر در گردهمایی عاشورایی در سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان با سربند‌های یا حسین (ع)، یا زهرا (س) و یا علی اصغر (ع) در حالی که قصه‌های نینوایی را با دل و جان گوش می‌دادند، با دست‌های کوچک و پرمهرشان چشمان بارانی خود را پاک می‌کردند.

کودکان و نوجوانان در گردهمایی عاشورایی با تاکید بر پایبندی به خون شهدا به زنده نگهداشتن فرهنگ حسینی با یکدیگر قول و قرار کردند.

ماه‌های محرم و صفر در سمنان شور و حال خاصی دارد، به طوری که این شهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا میزبان خیل عظیم عزاداران است. همه مردم از پیر و جوان و حتی کودکان و نونهالان تمام تلاششان را می‌کنند تا برنامه‌های ماه محرم در استان سمنان به صورت باشکوهی برگزار شود.

آیین نخل‌گردانی، یاعباس یا عباس، چل چلا، وا زینب و سنگ‌زنی، از جمله شیوه‌های منحصر به فرد عزاداری در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در استان سمنان است که به ثبت ملی رسیده‌اند و نشان از تاریخی بودن ارادت مردم این خطه به فرهنگ عاشورا است.

آیین «دسته‌روی دهه محرم» در سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از شب چهارم محرم به طور پراکنده در سراسر استان آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.