انتساب تصاویر کتاب‌های تاریخی آلوده به موریانه در استان سمنان تکذیب شد

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان با اشاره به انتشار تصویری از کتاب‌های تاریخی آلوده به موریانه در فضای مجازی و نسبت دادن آن به مجموعه‌ای در شاهرود، با تکذیب این موضوع، اعلام کرد: تصویر منتشرشده مربوط به این کتاب‌های تاریخی در مجموعه‌های این اداره کل نیست.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان، روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر آلوده شدن کتاب‌های چاپ سنگی این اداره کل به موریانه تکذیب می‌شود.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن ابراز تأسف از وقوع چنین حادثه ناگوار که باعث نگرانی اهالی فرهنگ و هنر شد، در بخشی از این اطلاعیه اعلام کرد: تصویر منتشره از کتاب‌های موریانه‌خورده به‌هیچ‌عنوان مربوط به هیچ‌یک از این مخازن و مراکز کتابخانه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نمی‌باشد.

در متن این اطلاعیه آمده است: روز دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ عکسی در کانال تلگرامی انجمن دوست‌داران میراث شاهرود قدیم منتشر شد که تصویری از کتاب‌های به‌شدت آلوده به موریانه به نمایش گذاشته‌شده بود، از همان زمان انتشار خبر نسبت به بررسی موضوع و پایش مجدد کتابخانه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی اقدام شد.

این اداره کل ضمن تکذیب خبر مربوطه، اعلام می‌کند که تمامی کتاب‌های خطی و چاپ سنگی موجود در مخازن امن و در مراکز اسناد این اداره کل در وضعیت مناسب و به‌دوراز آلودگی به موریانه قرار دارند. همچنین تصاویر منتشره از کتاب‌های آلوده به‌هیچ‌عنوان مربوط به هیچ‌یک از این مخازن و مراکز کتابخانه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نبوده است.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تمامی مجموعه‌داران و افرادی که کتب و نسخه‌های خطی تاریخی و باارزش را در اختیار دارند، دعوت می‌کند تا برای حفظ، مرمت و جلوگیری از بین رفتن آن، این اسناد باارزش را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهداء کنند و همچنین مرمت کتب خطی توسط کارشناسان مرمت آثار این اداره کل انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.