عابدی گفت: لباس تعزیه متکی بر مستندات تاریخی نبوده است و بیشتر جنبه نمایشی و نشانهای دارد.
وی به برپایی آیینهای سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: هر یک از عرصههای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با توجه به امکانات و ارتباطی که میتوانند با مضمون و موضوع قیام عاشورا برقرار کنند، به برگزاری مراسم و محافل مناسبتی میپردازند و در این میان عرصه هنر یکی از شاخصترین مظاهر خود را در تعظیم و تکریم این رویداد بزرگ تاریخی برپا میدارد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی اظهار کرد: لباس تعزیه بدون سند تاریخی و بیشتر نمادین است، اما با ظهور اسلام در ایران، کارکرد تعزیه و مجالس شبیهخوانی از حالتی به منظور بیان داستانهای اساطیری خارج شده و بیشتر به مقولات تاریخ دین و رخدادهای روی داده در آن اختصاص یافت