در آیین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر از ۱۷ پیشکسوت برجسته استان سمنان در رشته‌های مختلف قدردانی شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در آیین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر که با حضور کاروان هفت بحر هنر و همراهی هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران برگزار شده بود گفت: تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر زمینه‌ساز آموزش و تربیت هنرمندان برجسته است.

سیدمجید پوراحمدی با بیان اینکه توجه به هنرمندان، در تقویت انسجام جامعه موثراست، گفت: یک هزار نفر از هنرمندان استان در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند که بیش از ۶۰۰ نفر از آنان زیرچتر بیمه تامین اجتماعی هستند.

پور احمدی همچنین از پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه و ۱۰۰ میلیون ریال هدیه بلاعوض به هنرمندان عضو صندوق هنر که تا پایان امسال ازدواج کنند خبر داد و گفت:صندوق اعتباری هنر بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال طی سه سال گذشته در راستای حمایت از اهالی هنر سمنان هزینه کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنرگفت: سرمایه این صندوق در سه سال اخیر از یک هزار میلیارد ریال به هشت‌هزار میلیارد ریال رسیده است وتعداد طرح‌های حمایتی هم از ۱۰ طرح به ۳۸ طرح رسیده است.

استاندار سمنان هم در این آیین گفت: فعالیت جوان‌ترین پژوهشگر کشور، پایتخت کتاب ایران و نماینده ایران در اتحادیه بین‌المللی شهر‌های عضو جاده ابریشم از افتخارات استان سمنان است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: بیش از سه هزار نفر در نوبت عضویت در صندوق اعتباری هنر هستند و انتظار می‌رود در عضویت آنان تسریع شود.

آقای هاشمی خواستار حمایت از ۵۰۰ گروه تعزیه فعال و نیز هنرمندان فرش دستباف استان شد.

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران هم در این آیین با بیان تاثیر فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف جامعه گفت: باید به این بخش توجه بیشتری شود.

علی نصیریان گفت: اقدام صندوق اعتباری هنر در تجلیل از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر را ارزشمند و قابل قدردانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان هم با یاد آوری ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری استان گفت: تقویت زیرساخت‌ها از جمله محل برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان یک ضرورت در این استان است.

هنرمندان سمنانی نیز در این آیین بر نقش فرهنگ در توسعه جامعه تاکید و خواستار توجه بیش از پیش به هنرمندان و عرصه فرهنگ شدند.

در آیین تجلیل از پیشکسوتان و نام آوران فرهنگ و هنر سمنان از آقایان علی‌اصغر خطیب زاده، منصور فرزامی، سید رحیم موسوی، محمدرضا سینافر، سینا نوری، حمید کاظمی، حبیب دانایی‌فر، خسرو به آئین، اسماعیل همتی، احمد شریعت‌مدار تهرانی، مهدی خان بیکی، نصرالله قادری، کریم قربانی اعلایی، وارطان ساهاکیان، حمید کاظمی، صادق احمدی، و ابوالفضل صادقی نژاد قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار