سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از رشد ۳۳ درصدی حضور پژوهشگران این دانشگاه در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

وفایی، سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: چهار پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در لیست جهانی دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ که توسط دانشگاه استنفورد منتشر شده قرار گرفتند.

وی گفت: در فهرست این دانشمندان ۲ درصد برتر جهان، دکتر مرجان بهرامی‌نسب، دکتر حبیب‌الله یاری‌بیگی، دکتر احمد جیدی و دکتر مهدی داداشپور از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار دارند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: به این ترتیب شاهد رشد ۳۳ درصدی حضور پژوهشگران دانشگاه در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در مقایسه با سال گذشته هستیم.

وفایی افزود: این پژوهش با استفاده از داده‌های استنادی پایگاه اسکوپوس، دانشمندان را در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۴ زیرشاخه علمی طبقه‌بندی کرده است؛ در این فهرست، پارامترهای متعدد علم‌سنجی روی مقالات منتشره در این پایگاه از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ میلادی بررسی و ارزیابی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار