به تلاش پلیس فتا، کلاهبرداری که از طریق یکی کانال های فضای مجازی از یک دامدار دامغانی مبلغی را به بهانه خرید جو سرقت کرده بود ، شناسایی شد.

سرهنگ فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یکی از شهروندان با اعلام کلاهبرداری در یکی از کانال های فضای مجازی مبنی بر خرید جو به یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال به پلیس فتای دامغان مراجعه کرد. 

وی افزود : بررسی ها نشان داد شاکی مبلغ مذکور را به حساب شرکتی واریز کرده و پس از بررسی ها و محرز شدن کلاهبرداری حساب مقصد مسدود و وجه مورد نظر به حساب دامدار بازگردانده شد.

به گفته وی پرونده به منظور تکمیل مراحل قانونی و قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان ارسال شد

سرهنگ فدائیان از شهروندان خواست تا هنگام خرید در فضای مجازی از معتبر بودن فروشگاه‌ها اطمینان حاصل کنند و قبل از تایید اصالت، اقدام به پرداخت وجه نکنند.

بر اساس ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای، هر گاه فردی به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

شهروندان می توانند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir گزارش بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار