مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان گفت: سنسور سنجش ذرات ایستگاه کیفیت هوای این اداره کل در شهر شاهرود، دچار نقص فنی شد و وضعیت کیفیت هوای اعلام شده توسط این ایستگاه مورد تایید نیست.

بهرامعلی ظاهری شامگاه شنبه در واکنش به اعلام وضعیت هوای شاهرود از سامانه پایش هوای کشور با بیان اینکه کارشناسان شرکت راهبر ایستگاه و حفاظت محیط زیست در حال رفع نقص ایستگاه هستند، ادامه داد: به محض رفع نقص، این ایستگاه در مدار قرار خواهد گرفت.

وضعیت هوای شهر شاهرود براساس اطلاعات سامانه پایش هوای کشور در ساعت ۱۱ صبح شاخص ۴۵۲ و ساعت ۱۷ شاخص ۵۰۰ در سنجش ذرات ۱۰ میکرون را نشان داد.

پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز از جمله توصیه‌ها در شرایط آلودگی هوا است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا قهوه‌ای تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.