امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای چنان بر زندگی افراد رخنه کرده که مخاطبان زیادی را به ویژه کودکان و نوجوانان به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه پخش برنامه‌های ماهواره‌ای به گونه‌ای شده است که مخاطبان زیادی را پای گیرنده‌های خود کشانده و کودکان و نوجوانان هم تماشای این جعبه جادویی می‌نشینند تا لحظات شادی را برای خود رقم بزنند.

اما غافل از اینکه ین برنامه‌ها می‌تواند به فرهنگ جامعه لطمه بزند و اثرات مخربی را در ذهن کودکان به جای گذارد.

اما سؤال اینجاست که آیا این کارتون‌ها و انیمیشن‌ها توانسته جایگزین کارتون‌های آموزنده شود؟

اما در این خصوص امان‌الله قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: بطور کلی پخش کارتون‌های ماهواره‌ای برای کودکان و نوجوانان مضر است و باعث تخریب فرهنگ یک جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: کودکان به دلیل این که تأثیر پذیری بیشتری دارند انتقال این کارتون‌ها باعث مغز‌شویی در کودکان می‌شضود و ناهنجارهایی را به همراه می‌آورد.‌

این جامعه شناس در خصوص راهکارهای مؤثر آن اشاره کرد: یکی از مهمترین راهکارهایی که می‌تواند باعث رشد و شکوفایی کودکان شود پخش کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از شبکه‌های صدا و سیما است . کودکان با پخش این سریال‌ها و برنامه‌های آموزنده می‌توانند لحظات شادی را تجربه کنند.

وی با بیان این که پخش این سریال‌ها و کارتون‌های آموزنده نقش تربیت فرهنگی را ایفا می‌کند عنوان کرد: پخش این سریال‌ها و کارتون‌های آموزنده در تربیت فرهنگی کودکان مؤثر است و باعث انتقال فرهنگ جامعه می‌شود.

وی در پایان گفت: والدین با انتخاب مناسب سی دی‌ها و کارتون‌های مناسب می‌توانند به رشد و خلاقیت کودکان کمک کنند. / م ه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار