کشاورزیان گفت: کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف آب با همراهی و همکاری مشترکان این استان امکان گذر از بحران تابستان امسال را فراهم می‌کند.

کشاورزیان مدیرعامل آبفا سمنان گفت: شهرهای استان سمنان با توجه به گرمای تابستانه در آستانه قرارگرفتن در زمان اوج مصرف آب هستند و توجه به مدیریت مصرف و صرفه‌جویی به منظور پایداری شبکه آبرسانی ضروری است.

وی ادامه داد: میانگین سرانه مصرف آب آشامیدنی در کشور بر اساس استاندارد بین ۹۰ تا ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است و این میزان مصرف مربوط به بخش‌های مختلف از جمله مصرف ۲ تا پنج لیتر مربوط به بخش آشامیدنی، ۱۵ لیتر مربوط به بخش پخت و پز، ۲۵ لیتر مربوط به شست و شو و ۷۵ تا ۱۰۰ لیتر برای استفاده‌های بهداشتی، فضای سبز خانگی و دیگر مصارف تعریف شده است.

به گفته وی، امکان صرفه‌جویی در بخش آشامیدنی و پخت و پز کمتر است و تاکید بر مصرف بهینه در استفاده از آب در بخش فضای سبز و بهداشتی ست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان گفت: استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی برای شست و شو، استفاده از شیرآلات استاندارد، و استفاده از آب خاکستری یا همان پساب برای آبیاری فضای سبز از جمله راهکارها در مدیریت مصرف است.

وی اظهار کرد: کولر گازی از لوازم سرمایشی خانه‌هاست که دستگاه حین خنک کردن فضا بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر آب تولید کند که می‌توان از این آب برای آبیاری فضای سبز، شست و شو و سیفون دستشویی منازل استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.