کارشناس اداره اتباع و مهاجرین خارجی گفت: برای کودکان کار اتباع مجاز اثرانگشت و شناسنامه تعریف خواهد شد.

اشرف محسنی کارشناس اداره اتباع و مهاجرین خارجی درباره طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد: پیش از اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شرایط بسیار بدی وجود داشت. درست است که این طرح نواقصی دارد اما با این حال اجرا شدن آن بهتر از این است که اجرا نشود و به نظر من شهرداری تهران در این طرح بسیار خوب عمل کرده است.

کارشناس اداره اتباع و مهاجرین خارجی با اشاره به اینکه پیش از شروع طرح قوانینی که مطرح بودند قوانین بازدارنده نبودند، بیان کرد: پس از شروع طرح با همکاری دادستانی احکام و ابلاغیه‌هایی صادر شد که به رفع مشکل قوانین قدیمی کمک کرد و ما توانستیم با اتباع به طور جد برخورد کنیم. اتباع نیز از غیرقانونی عمل کردن ترسیدند.

محسنی ادامه داد: در گذشته اتباع از آزادی عمل بسیاری برخوردار بودند. گرچه قوانین هنوز جای به روز شدن دارند اما دارد به سمت جلو پیش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران معتادان متجاهر اتباع را پس از جمع‌آوری به مراکز غربالگری انتقال می‌دهد، گفت: پلیس پس از گذشت ۲ هفته معتادان متجاهر اتباع را به اداره اتباع تحویل می‌دهد و اداره اتباع نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار مشکل بزرگی هستند، اظهار داشت: اداره اتباع با انگشت‌نگاری کودکان کار قدم بزرگی برداشته است. علاوه بر این شیوه‌نامه جدیدی برای ساماندهی کودکان کار به اداره اتباع ابلاغ شده است.

محسنی با تاکید بر اینکه ما از کودکان کار حمایت نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر حمایت از کودکان کار صورت گیرد جمعیت بسیاری از کودکان کار در سطح شهر پراکنده می‌شوند تا ثبت شوند و از آن‌ها حمایت صورت گیرد. قطعا باید قوانین بازدارنده باشد تا خانواده‌ها نگذارند کودکانشان کودک کار شوند و ترس از باطل شدن مدرک آنها داشته باشند.

این کارشناس اداره اتباع تاکید کرد: برای کودکان کار اتباعی که مجاز هستند، اثرانگشت و شناسنامه تعریف خواهد شد. در گذشته این امر صورت نمی‌گرفت، اما در حال حاضر حتی برای کسانی که غیر مجاز هستند نیز ثبت اثرانگشت صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار