سفیر ژاپن در کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرد.

تاکایوشی کورومیا سفیر ژاپن در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، نشست دوحه را مهم خواند و گفت اشتراک هیئت طالبان و تداوم نشست‌های دو جانبه زمینه خوب را برای تعامل فراهم کرده است.

کورومیا با قدردانی از تلاش طالبان برای مبارزه با مواد مخدر و ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی افزود ژاپن با توجه به مبارزه قاطع طالبان با مواد مخدر، برای معیشت جایگزین در افغانستان 10 میلیون دلار اختصاص داده است.

سفیر ژاپن با تأکید بر ادامه همکاری‌های کشورش با افغانستان ادامه داد توکیو برای تقویت بخش خصوصی در افغانستان پروژه‌های اساسی را آغاز کرده و همکاری‌اش در این زمینه ادامه خواهد یافت.

عبدالکبیر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های ژاپن ابراز امیدواری کرد شرکت‌کنندگان نشست دوحه وعده‌های خود را درباره برنامه‌های جایگزین کشت و تولید مواد مخدر و تقویت بخش عملی کنند.

وی همچنین نشست سوم دوحه را موفق و مهم خواند و گفت در این نشست سازمان ملل شرایط و پیشنهادات افغانستان را پذیرفت و کابل توقع دارد محدودیت‌های موجود بر نظام بانکی افغانستان رفع شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تصریح کرد هیئت حاکمه خواستار گسترش تعامل و روابط با تمام کشورهاست و به هیچکس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگری استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار