ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: میزان حجم کل ترانزیت خارجی گمرکات استان در سه ماهه اول سال جاری به ۹۷۹ هزار تن رسیده است.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: ۷۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۴۳ میلیون دلار در فصل بهار امسال از گمرک‌های مرزی استان به برخی از کشورهای همسایه صادر شده است.

جواد جعفری در سفر به تایباد و مرز دوغارون افزود: این میزان کالای صادر شده از گمرگ های مرزی به لحاظ وزنی ۲۸ و یک دهم درصد و از نظر ارزش ۱۵ و چهار دهم درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: مهمترین اقلام صادر شده بر اساس بیشترین ارزش دلاری شامل، پسته با پوست تازه و خشک شده، «کامپاند پلی اتیلن»، سیب تازه و زعفران است.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی ادامه داد: کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان مقصد کالاهای صادراتی از گمرک های استان هستند.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: میزان حجم کل ترانزیت خارجی گمرکات استان در سه ماهه اول سال جاری ۹۷۹ هزار تن بوده که افزایش وزنی ۳۹ و یک دهم درصدی را داشته است.

پیش از این نیز رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی اعلام کرد بدلیل داشتن خطوط مرزی مشترک، ۵۰ درصد صادرات خراسان رضوی به افغانستان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.