رئیس صحت عامه ننگرهار از احداث یک بیمارستان ویژه درمان بیماران مبتلا به سرطان در این ولایت خبر داد.

مولوی امین الله شریف رییس صحت عامه ولایت ننگرهار گفت: بر اساس هدایت وزارت صحت عامه افغانستان قرار است در آینده نزدیک یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی برای تداوی بیماران مبتلا به سرطان و سایر بیماری‌هایی که درمان آن در داخل کشور ممکن نیست ساخته شود.

مولوی شریف گفت: با آغاز فعالیت این بیمارستان از رفتن افراد مبتلا به بیماری‌های سرطان به کشور پاکستان جلوگیری خواهد شد.

رییس صحت عامه ولایت ننگرهار گفت: با آن که حکومت پاکستان بارها متعهد شده است تا برای مریضان مبتلا به بیماری سرطان بدون پاسپورت و ویزا اجازه ورود به آن کشور را بدهد اما هر بار پاکستان تعهدش را زیر پا گذاشته و مشکلاتی را برای مبتلایان به بیماری سرطان ایجاد نموده است.

وۍ گفت: با توجه به مذاکرات اخیر که سفارت افغانستان در اسلام آباد انجام داده. است و همچنان صحبت‌هایی که در شهرک تورخم و شهر جلال آباد با مسئولان مرزی و دیپلماتان پاکستان صورت گرفته امیدواری وجود دارد که مشکل سفر مریضان مبتلا به بیماری سرطان بدون گواهی نامه و ویزا به پاکستان حل شود.

پاکستان از مدت بیش از دو سال بدین سو بر اساس تعهدی که به جانب افغانستان داده بود برای مبتلایان به سرطان از طریق گذرگاه تورخم اجازه رفتن برای تداوی به آن کشور می‌داد اما اکنون پاکستان بدون گواهی‌نامه و ویزا به هیچکس اجازه رفتن به آن کشور را نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار