مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اقدامات گسترده این سازمان در راستای فضاسازی شهر برای ماه محرم خبر داد.

 مهدی مذهبی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اقدامات گسترده این سازمان در راستای فضاسازی شهر برای ماه محرم خبر داد و گفت: با فرا رسیدن ماه محرم، سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف ایجاد فضای معنوی و عزاداری امام حسین (ع) در سطح شهر، اقدام به اجرای برنامه‌های متنوعی کرده است. در این راستا، ۱۱۴ میدان در سطح شهر با استفاده از کتیبه‌ها، بنرها، ریسه‌های مشکی و پرچم‌ها فضاسازی شده‌اند.

وی با اشاره به تزئین محور‌های بی‌آرتی از جمله دماوند-آزادی، ولیعصر (عج) از راه‌آهن تا پارک وی، پیروزی، شهید آیت، خاوران، شهید سلیمانی و جناح، ادامه داد: ۳۶۰ نماپرچم در نقاط مختلف شهر نصب شده و ۲۴۰ نماپرچم دیگر نیز در حال نصب است. همچنین، ۵۵۰ هزار متر ریسه پارچه‌ای مشکی، ۱۵۰ طاق نصرت، ۱۱ هزار پرچم پایه کوتاه و ۹۶ تخته ابرچم اهتزاری در سطح شهر به کار رفته است.

مذهبی افزود: ما ۳ هزار پرچم رفیوژ سبز، ۱۵۰ هزار متر پارچه مشکی و ۱۰۰ هزار متر کتیبه و نیز ۲۰ هزار پرچم محلی را در سطح شهر نصب کرده‌ایم. همچنین ۹۰۰ طرح محرم بر روی سازه‌ها و ۱۷۰ عدد بر روی عرشه پل‌های هوایی اکران شده‌اند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران به نصب ۲۹۰ کتل عاشورایی در میادین اصلی، ۲۰۰ تیغه علامت هنری با موضوع عاشورا و غزه، ۱۰۰ المان سرو، ۱۰۰ المان کتل چهار وجهی و ۱۰ المان مدور با محور محرم اشاره کرد و از نصب ۶ المان حجله بزرگ عاشورایی در سطح شهر خبر داد.

مذهبی در خصوص برپایی بزرگترین خیمه عزاداری در میدان شهدای هفتم تیر نیز گفت: از هفته گذشته روند برپایی این خیمه آغاز شده و از امروز افتتاح می‌شود. در طول هفته گذشته، فعالیت‌هایی همچون پرچم‌دوزی، کتیبه‌سازی و پارچه‌نویسی محرمی برای استقبال از محرم در این خیمه انجام شده است. وی همچنین به راه‌اندازی رواق‌های هنری در چهار نقطه شهر که نقاشی قهوه‌خانه‌ای و مقتل را به تصویر می‌کشند، اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید بر اهمیت فضاسازی شهر برای ماه محرم، به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همان‌طور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرموده‌اند، عزاداری برای امام حسین (ع) اهمیت ویژه‌ای دارد و طبق مطالبه مردم تهران و وظیفه سازمان زیباسازی شهر تهران باید چهره شهر نیز به این مناسبت مزین شود. در این راستا ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با اجرای این برنامه‌ها، شهر تهران امام حسینی شود.

وی در پایان اظهار داشت: ایده‌های جدیدی مانند تزئین برخی تیغه‌های علامت با موضوع فلسطین و غزه، که از نظر ما کربلای امروز است و همچنین ذکر پیرغلام‌ها و سرایش اشعار آئینی با مضمون «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» از جمله اقداماتی است که در این دوره انجام شده است.

برچسب ها: عزای حسینی ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار