کتاب «تمام نهج البلاغه» با موضوع علمی- پژوهشی «امیرالمؤمنین علی علیه السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» رونمایی شد.

در همایش «نهج البلاغه کتاب زندگی» با حضور فرهیختگان جامعه حوزوی و دانشگاهی، کتاب «تمام نهج البلاغه» تألیف استاد سید صادق موسوی، رونمایی شد.

در این نشست که میزبان آن دانشگاه تهران بود، همچنین مجلد پنج جلدی «۱۰۰۱ فضیلت امیرالمؤمنین علی (ع)» و کتاب «امیر بیان» شامل ۴۵۰۰ حدیث تفسیری و اخلاقی از مولا امیر مؤمنان علی (ع) و محصول صوتی تصویری «ترنم حدیث ولایت، فایل صوتی خطبه غدیر به هشت زبان زنده دنیا» به مخاطبان معرفی شد. 

به‌گفته نویسنده، این کتاب پس از ۲۰ سال تحقیق، پژوهش و گردآوری و تنظیم نوشته شده است. در کتاب تمام نهج‌البلاغه، همه ادعیه و مناجات‌های امام علی (ع) همراه با سند ذکر شده است.

متن اصلی نهج‌البلاغه در این کتاب، با خط پر رنگ و متن‌هایی که اضافه شده با خط کم‌رنگ به‌نگارش درآمده است. این کتاب با سخنانی از امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای درباره اهمیت نهج‌البلاغه، مقدمه شیخ محمد عساف و خطبه سید رضی آغاز شده است.

همایش «نهج البلاغه کتاب زندگی»

در کتاب ۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمؤمنین علی (ع)، ۲۱۰۰ فضلیت علی (ع) به نقل از منابع اهل سنت گردآوری شده است. این کتاب پاورقی‌های کامل دارد و نویسنده برای هر روایت منابع مختلفی به عنوان ارجاع آورده است تا در دل خواننده هیچ شکی درباره صحت این روایت‌ها راه نیابد.

همایش «نهج البلاغه کتاب زندگی»

همایش «نهج البلاغه کتاب زندگی» با موضوع علمی- پژوهشی «امیرالمؤمنین علی علیه السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی»، اولین همکاری مشترک مؤسسه فرهنگی هنری شجره طیبه حضرت قائم (عج)، دانشگاه تهران، نهاد مقام معظم رهبری با همکاری بنیاد بین المللی غدیر در محل دانشگاه تهران و با هدف اتحاد بین حوزه و دانشگاه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار