اسماعیلی گفت: تکمیل پروژه‌های در حال تاسیس جزو مطالبه همه است و تا یک ماه آینده ۴۰ پروژه را افتتاح می‌کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه چهل و یکمین «جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی» در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه وضعیت نیمه تمام کتابخانه‌های کشور با روی کار آمدن دولت جدید به چه صورت خواهد بود؟ گفت: کتابخانه‌ها آماده است. هفته پیش ۷۵ میلیارد تومان هم بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اخذ شد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که ممکن است دولت جدید تکمیل این پروژه‌ها را در اولویت کاری خود قرار ندهد؟ گفت: خیر، تکمیل پروژه‌های در حال تاسیس جزو مطالبه همه است. این پروژه‌ها از دوره‌های پیش آغاز شده است. تا یک ماه آینده ۴۰ پروژه در دست افتتاح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سند ملی خواندن و مطالعه مفید توضیح داد: این سند بار‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و رئیس جمهور عزیزمان یکی دو روز قبل از شهادتشان ابلاغ کردند. در این هفته رونمایی از سند ملی خواندن و مطالعه مفید خواهیم داشت، تا اهالی فرهنگ با ابعاد این سند بیشتر آشنا شوند. 

وی در پاسخ به این سوال که از تقدیرشدگان «جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی» حمایت می‌شود؟ گفت: امشب مجموع جوایز برگزیدگان نزدیک به سه میلیارد تومان است. حتماً در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد حمایت از جهت خرید کتاب‌های برگزیدگان به عمل می‌آید.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار