نشست رونمایی و معرفی سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه امروز شنبه (۲۳ تیر) برگزار شد.

سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» با هدف تبیین مأموریت‌های دستگاه‌های ۲۳ گانه برای دسترسی آسان و ارزان شهروندان به موارد خواندنی مناسب و توسعه مهارت‌های خواندن و رفع موانع عمومی‌سازی فرهنگ مطالعه تدوین شده است.

این سند ۱۴ ماده‌ای، با ۶ تبصره در جلسه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ۱۹ اردیبهشت ماه جاری با امضای رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.

سند خواندن و ترویج مطالعه مفید حداکثر ۵ سال اعتبار دارد و بعد از آن براساس اقتضائات و نیازهای کشور به پیشنهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ارزیابی و بازبینی و در صورت نیاز به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع می‌شود و از این تاریخ، مقررات قبلی از جمله سند نهضت مطالعه مفید مصوب سال ۸۹ و سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مصوب سال ۹۶ نسخ خواهد شد.

این سند همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) برپا شده بود، به دستگاه‌های ۲۳ گانه اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار