حجت‌الاسلام نوروزپور گفت: در ۳۰۰۰ بقعه کشور برنامه‌های عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) برگزار می‌شود و اوج عزاداری‌ها در دهه اول محرم و ایام اربعین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نوروزپور، مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر درباره برنامه‌های این سازمان در ایام ماه محرم گفت: در ۳۰۰۰ بقعه در سراسر کشور برنامه‌های عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) برگزار می‌شود. در کشور بیش از ۸۷۶۷ بقعه داریم، که ۳۴ بقعه آن متعلق به پیامبران است و ۶۶۰۰ بقعه متعلق به امامزادگان است. 

حجت‌الاسلام نوروزپور ادامه داد: مردم بنا به ارادتی که به اهل بیت (ع) و فرزندان آنها دارند، برای احیای شعائر دینی و تکریم عزای حضرت سیدالشهدا (ع) به بقاع متبرکه مشرف می‌شوند. هیات امنا و خدام افتخاری بقاع متبرکه جزو گردانندگان برنامه‌ها هستند و تعدادشان سرجمع به ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما نزدیک به ۷۰۰ هیئت شاخص شهرستانی، استانی و کشوری داریم، توضیح داد: البته ۱۱۰۰ هیئت محلی هم داریم، که برنامه‌هایشان را در بقاع متبرکه آغاز می‌کنند. اداره‌کل اعزام مبلغین روحانیونی را در زمینه‌های مختلف و در ایام سال به بقاع متبرکه اعزام می‌کند. در جوار بقاع خیمه‌هایی به اسم معرفت وجود دارد، که روحانیون با تخصص‌های ویژه در آن خیمه‌ها مستقر می‌شوند و درباره مسائل قرآنی، معارف اهل بیت عصمت و طهارت صحبت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال برنامه‌های محرم برای محرم و صفر است؟ توضیح داد: این برنامه‌ها برای دو ماه محرم و صفر است، که در بقاع شاخص برگزار می‌شود. ما ۲۰۰ بقعه شاخص در سراسر کشور داریم. این بقاع شاخص در طول ماه محرم و صفر برنامه‌هایشان را برگزار می‌کنند. اوج عزاداری‌ها در دهه اول ماه محرم، ایام اربعین اباعبدالله حسین (ع) و دهه پایانی ماه صفر است. البته در طول دهه محرم برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، که اوج برنامه‌ها در آن سه مقطع زمانی است.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار